Cambra Argentina d'Biotecnología
La Cambra Argentina d'Biotecnología (CAB) es va fundar en 2011 en l'objectiu d'enfortir la política de colaboració públic-privada en biotecnología i impulsar el seu desenroll. La CAB té una mirada global, que comprén des de l'investigació fins a la producció, comercialisació i exportació de productes biotecnológicos en valor agregat. Per al periodo 2016-2017, la Cambra és presidida per Hugo Sigman, acompanyat per Víctor Trucco com a vicepresident 1º; Alberto Álvarez Saavedra, com a vicepresident 2º; Francisco Molinari, com a vicepresident 3º; i Gustavo Grobocopatel, com a secretari.
Objectius de treball
[editar | editar còdic]L'Argentina presenta numeroses ventages comparatives en l'àrea de la biotecnología pels seus recursos naturals, humans i científics. En l'actualitat, 120 països reben productes exportats per companyies que pertanyen a la CAB. La Cambra busca potenciar el rol de liderage en biotecnología a nivell regional contribuint a la coordinació d'un treball conjunt entre actors de diversos sectors. Una de les principals estratègies de la CAB és la cooperació en organismes i institucions nacionals i internacionals que recolzen proactivamente el desenroll i enfortiment de la biotecnología com el Consell Nacional d'Investigacions Científiques i Tècniques (Conicet),[1] el Ministeri de Ciència Tecnologia i Innovació Productiva;[2] el Ministeri d'Indústria, el Ministeri de Salut[3] i el Ministeri de Relacions Exteriors,[4] aixina com l'associació en cambres i entitats estrangeres.[5]
Entre els seus objectius, la CAB també va assumir un rol destinat a la difusió de la biotecnología -els seus usos i aplicacions i el seu potencial-, davant l'opinió pública i els mijos de comunicació.
Múltiples àrees de la biotecnología
[editar | editar còdic]La CAB agrupa a empreses de primera llínea de diversos rubros com:
• Indústria farmacèutica
• Indústria alimentària
• Sanitat animal i vegetal
• Diagnòstic
• Indústria agropecuaria i forestal
• Biocombustibles
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Consultor de salut [1] archivat en Wayback Machine..
- ↑ Revista Fortuna.
- ↑ Télam [2] archivat en Wayback Machine..
- ↑ Prensa argentina [3] archivat en Wayback Machine..
- ↑ Revista Mercat.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Cámara Argentina de Biotecnología» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.