Anar al contingut

Anell de velocitat

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Una softbox en un anell de velocitat en la part superior.

En fotografia, un anell de velocitat (de l'anglés Speed ring, /spiːd rɪŋ/) és un accessori metàlic en forma d'anell o disc utilisat per a fixar una Soft box a una font de llum, be siga un flash (lo que es coneix com llum estroboscópica o de curta duració) o un foc de llum contínua (llums fredes com les llànties fluorescents o calentes com llànties halógenas o de tungsteno).[1]

Aspecte

El diàmetro vària entre els 10 i els 18 cm de llarc. Depenent del número de costats o parets que tinga la softbox (quadrada, hexagonal o octogonal), l'anell de velocitat comprén entre quatre i huit forats perforats en els quals s'inserten les varetes de la softbox i les manté tensades.

Referències

  1. ↑ «Tip # 10 – What is a speedring?» (en en-us). CameraStuff HQ. Archivat des d'el original, el 20 d'abril de 2016. Consultat el 27 de març de 2016.