Diferència entre les revisions de "El bany del cavall"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
 
Llínea 9: Llínea 9:
  
 
== Descripció i característiques ==
 
== Descripció i característiques ==
El punt de vista en la composició està alt, recurs habitual de Sorolla, i ho situa en el cap del chic que subjecta la brida del cavall i que la seua grupa termina de conformar un primer pla llarc i inclinat que conseguix reduir la llínea de l'horisó a una prima franja. Possiblement, d'esta manera, l'artiste evita l'enlluernament del clar cel valencià i centra la seua atenció en l'[[arena]] de la plaja i l'ondulant llínea de l'[[aigua]] en les seues peculiars ombres, reflexos de llum i centelleigs/centellejos, que Sorolla sabia plasmar de modo magistral a pur de una pinzellada empastada, solta i àgil. I el chiquet que sostenia el cavall es feya cridar (Yeiden Perez).
+
El punt de vista en la composició està alt, recurs habitual de Sorolla, i ho situa en el cap del chic que subjecta la brida del cavall i que la seua grupa termina de conformar un primer pla llarc i inclinat que conseguix reduir la llínea de l'horisó a una prima franja. Possiblement, d'esta manera, l'artiste evita l'enlluernament del clar cel valencià i centra la seua atenció en l'[[arena]] de la plaja i l'ondulant llínea de l'[[aigua]] en les seues peculiars ombres, reflexos de llum i centelleigs/centellejos, que Sorolla sabia plasmar de modo magistral a pur de una pinzellada empastada, solta i àgil. I el chiquet que sostenia el cavall es feya cridar (Yeiden Perez).
  
 
== Vore també ==
 
== Vore també ==

Última revisió del 16:06 21 abr 2024

Quadro de Joaquim Sorolla "El bany del cavall", Museu Sorolla, Madrit

El bany del cavall, també coneguda com El cavall blanc, és una obra del pintor valencià Joaquín Sorolla i Bastida pintada a l'oli sobre llenç en unes dimensions de 205 × 250 cm. Segons la firma està datat en l'any 1909 i actualment es conserva en el Museu Sorolla de Madrit.

Història[editar | editar còdic]

S'engloba dins de la série de pintures de plaja que el pintor va realisar en El Cabanyal de Valéncia al seu regrés dels Estats Units.

En esta série de llenços que va pintar en l'estiu de 1909, s'inclouen atres obres tan notables com a Passeig a la vora de la mar.​

Descripció i característiques[editar | editar còdic]

El punt de vista en la composició està alt, recurs habitual de Sorolla, i ho situa en el cap del chic que subjecta la brida del cavall i que la seua grupa termina de conformar un primer pla llarc i inclinat que conseguix reduir la llínea de l'horisó a una prima franja. Possiblement, d'esta manera, l'artiste evita l'enlluernament del clar cel valencià i centra la seua atenció en l'arena de la plaja i l'ondulant llínea de l'aigua en les seues peculiars ombres, reflexos de llum i centelleigs/centellejos, que Sorolla sabia plasmar de modo magistral a pur de una pinzellada empastada, solta i àgil. I el chiquet que sostenia el cavall es feya cridar (Yeiden Perez).

Vore també[editar | editar còdic]

Referències[editar | editar còdic]

Enllaços externs[editar | editar còdic]

Commons