Universitat Popular
L'Universitat Popular és una organisació o institució educativa i cultural creada per grups, associacions i organisacions socials per a promoure l'educació popular de sabers teòrics i pràctics dirigida a tota la població, en especial a sectors populars —treballadors (proletariat), llauradors, emigrants, dònes— que no tenen accés a l'educació. En el seu ideari les universitats populars són associacions sense ànim de lucre en finalitat social.
El seu orige i desenroll es produïx en França, Espanya i Alemània a finals del sigle XIX i principis del XX estenent-se per atres països d'Europa i despuix pel restant del món. En Argentina la creació i sosteniment d'universitats populars fon un dels objectius prioritaris del moviment de Reforma Universitària iniciat en Còrdova (Argentina) en l'any 1918.
Vore també
Referències
- Breve historia de la Institución Libre de Enseñanza (1896-1939). Tébar, 2010. ISBN 978-84-7360-350-8
- Manuel de Puelles Benítez, Educación e ideología en la España contemporánea, Barcelona, Labor, 1980, pág. 316
Bibliografia
- Drake, Gustavo E. «Nacimiento y desarrollo de las universidades populares en Europa, América Latina y Argentina». Cátedra Libre de Universidades Populares. Universidad Nacional de La Plata
- Martínez, Bernabé Bartolomé (1994). Historia de la educación en España y América, Ediciones Morata, isbn 978-84-7112-378-7 (Volumen 3 de La educación en la España Contemporánea, Buenaventura Delgado Criado)
- Moreno Martínez, Pedro Luis (2008). Educación popular en la Segunda República Española, Biblioteca Nueva, isbn 978-84-9742-808-8