Diferència entre les revisions de "Carlota"
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[Archiu:Daucus_Carota.jpg|190px|right]] | [[Archiu:Daucus_Carota.jpg|190px|right]] | ||
| − | La '''carlota''' ( | + | La '''carlota''' (del [[llatí]] ''carōta'', mat. sign.) o '''safanòria''', en [[castellà]] ''zanahoria'', és una planta de la [[Família (biologia)|família]] [[Apiaceae]] abans coneguda com a "umbelíferes". |
El [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] de la [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV) definix la '''carlota''' com: | El [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] de la [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV) definix la '''carlota''' com: | ||
Revisió de 08:26 2 gin 2025
La carlota (del llatí carōta, mat. sign.) o safanòria, en castellà zanahoria, és una planta de la família Apiaceae abans coneguda com a "umbelíferes".
El Diccionari General de la Llengua Valenciana de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) definix la carlota com:
El Diccionari General de la Llengua Valenciana de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) definix la safanòria com:
Particularitats
La safanòria és una planta bienal conreada com anual de la qual es consumix l'arrel. És molt rica en Vitamina A. Les safanòries silvestres són plantes autòctones i molt freqüents en els països de la mar Mediterrànea.
Conreades des de l'antiguetat, els holandesos en el sigle XVII en seleccionaren les varietats de color ataronjat i roig (abans eren negres o violades).
Enllaços externs
Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Carlota.
Wikispecies té un artícul sobre Carlota.
«Carlota». Diccionari General de la Llengua Valenciana . Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV).
«Safanòria». Diccionari General de la Llengua Valenciana . Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV).