Diferència entre les revisions de "Reiki"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
(Pàgina nova, en el contingut: «El '''Reiki''' (霊気) és un tipo de medicina alternativa japonesa considerada com seudoterapia englobada dins de les «teràpies d'energia». Els seu…»)
 
Llínea 10: Llínea 10:
  
 
Mikao Usui afirmava que el reiki no era invenció seua, sino una tècnica de sanació milenària que ell redescubrí despuix d'alcançar el ''satori'' (estat màxim d'allumenament i plenitut) durant un retir espiritual en el [[mont Kurama]] de [[Kyoto]] en [[1922]]. No obstant no existix cap prova de la pràctica del reiki prèviament ad esta data.
 
Mikao Usui afirmava que el reiki no era invenció seua, sino una tècnica de sanació milenària que ell redescubrí despuix d'alcançar el ''satori'' (estat màxim d'allumenament i plenitut) durant un retir espiritual en el [[mont Kurama]] de [[Kyoto]] en [[1922]]. No obstant no existix cap prova de la pràctica del reiki prèviament ad esta data.
 +
 +
== Enllaços externs ==
 +
 +
* [https://es.wikipedia.org/wiki/Reiki Reiki en Wikipedia]

Revisió de 16:58 24 set 2025

El Reiki (霊気) és un tipo de medicina alternativa japonesa considerada com seudoterapia englobada dins de les «teràpies d'energia». Els seus practicants utilisen l'imposició de mans o el toc terapèutic per a des de les palmes transferir una «energia universal» (qi) cap al pacient en la finalitat de promoure la curació emocional o física. L'existència del qi mai ha segut demostrada.

Les investigacions clíniques no han trobat cap evidència de que el reiki siga efectiu com a tractament per a cap malaltia, incloent el càncer, neuropatia diabètica o ansietat i depressió, per lo tant, no deu reemplaçar el tractament mèdic convencional. No hi ha proves de l'eficàcia de la teràpia del reiki en ser comparada en placebos, i estudis que varen informar efectes positius han segut senyalats per tindre erros metodològics.

El reiki és una seudociència, i s'utilisa com un eixemple ilustratiu de seudociència en texts acadèmics i artículs de revistes acadèmiques.

Orige

Mikao Usui, inventor i fundador del reiki va escomençar a ensenyar els cinc principis en l'any 1922 en fundar la Societat d'aprenentage del método curatiu Usui Reiki. Segons pareix estos principis es varen obtindre d'un llibre titulat Kenzen no Genri (Principis de salut), escrit en 1914 pel Dr. Bizan Suzuki, amic d'Usui. Els seus practicants recitaven els principis una volta al dia com si fora una oració o mantra, abans o despuix de meditar, i basaven la seua vida en ells.

Mikao Usui afirmava que el reiki no era invenció seua, sino una tècnica de sanació milenària que ell redescubrí despuix d'alcançar el satori (estat màxim d'allumenament i plenitut) durant un retir espiritual en el mont Kurama de Kyoto en 1922. No obstant no existix cap prova de la pràctica del reiki prèviament ad esta data.

Enllaços externs