Diferència entre les revisions de "Vèrtiç"
Llínea 9: | Llínea 9: | ||
=== Boques === | === Boques === | ||
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P. | El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P. | ||
− | + | == Vèrtiços en gràfics de computador == | |
− | + | En [[Computació gràfica|gràfics de computadora]], els objectes es representen a sovint com els poliedres triangular en el que els vèrtiços d'objectes s'associa no solament en tres coordenades espacials, sino també en un atre tipo d'informació gràfica necessària per a representar l'objecte correctament, com els colors, les propietats de reflexió, textures i normals de la superfície; estes propietats s'utilisen en la prestació d'un ''[[vertex shader]]''. | |
− | |||
== Vore també == | == Vore també == |
Revisió de 07:39 27 ago 2016
En geometria, el vèrtiç és el punt on es troben dos o més semirrectas o segments que conformen un àngul.
Vèrtiç principal
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és un vèrtiç principal del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> s'interseca en la frontera de P només en <math>x_{(i-1)}</math> i <math>x_{(i+1)}</math>. Hi ha dos tipos de vèrtiços principals: orelles i boques.
Orelles
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una orella del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba totalment dins de P. (vejau també polígon convex)
Boques
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P.
Vèrtiços en gràfics de computador
En gràfics de computadora, els objectes es representen a sovint com els poliedres triangular en el que els vèrtiços d'objectes s'associa no solament en tres coordenades espacials, sino també en un atre tipo d'informació gràfica necessària per a representar l'objecte correctament, com els colors, les propietats de reflexió, textures i normals de la superfície; estes propietats s'utilisen en la prestació d'un vertex shader.
Vore també
Enllaços externs
- Est artícul fon creat a partir de la traducció de l'artícul es.wikipedia.org/wiki/Vértice (geometría) de la Wikipedia en espanyol, baix llicència Creative Commons-BY-SA.