Diferència entre les revisions de "Àfrica austral"
Bot: Creant artícul solicitat |
Bot: Arreglant categoria genèrica per categories deduïdes automàticament en RACV |
||
| Llínea 9: | Llínea 9: | ||
La regió afronta problemes semblats al restant del continent: les conseqüències del [[colonialisme]] i el [[neocolonialisme]] en la vida i en l'economia d'estos estats, junt en la [[corrupció política|corrupció]] i la major incidència del món del [[VIH]] són factors que frenen el seu [[Desenroll humà|desenroll]]. L'objectiu comú és l'obtenció de la [[estabilitat política]] i [[Estabilitat econòmica|econòmica]]; per a facilitar la cooperació entre els diversos estats de la regió s'ha creat el [[Comunitat de Desenroll d'Àfrica Austral|Comité per al Desenroll d'Àfrica Austral]] (SADC). | La regió afronta problemes semblats al restant del continent: les conseqüències del [[colonialisme]] i el [[neocolonialisme]] en la vida i en l'economia d'estos estats, junt en la [[corrupció política|corrupció]] i la major incidència del món del [[VIH]] són factors que frenen el seu [[Desenroll humà|desenroll]]. L'objectiu comú és l'obtenció de la [[estabilitat política]] i [[Estabilitat econòmica|econòmica]]; per a facilitar la cooperació entre els diversos estats de la regió s'ha creat el [[Comunitat de Desenroll d'Àfrica Austral|Comité per al Desenroll d'Àfrica Austral]] (SADC). | ||
[[Categoria:Regions d'Àfrica]] | |||
[[Categoria: | |||
Última revisió del 22:24 7 jul 2026
Àfrica Austral, Àfrica Meridional o Àfrica del Sur és una de les vintidós subregiones en que la ONU dividix el món. Està composta per cinc països: Botswana, Lesotho, Namíbia, Swazilàndia, Suràfrica.
Llimita al nort en Àfrica Central, al noreste en Àfrica Oriental, a l'est i sur en el oceà Índic i a l'oest en el oceà Atlàntic.
Posseïx, junt al Àfrica Central, algunes de les poblacions en cultures més antigues del món. Els hotentotes, els bosquimanos i els pigmeos eren els pobles originaris, pero en l'actualitat formen minories reduïdes i els pobles bantúes són els majoritaris. Esta part d'Àfrica aglutina bona part de població blanca d'orige europeu i indi.
La regió afronta problemes semblats al restant del continent: les conseqüències del colonialisme i el neocolonialisme en la vida i en l'economia d'estos estats, junt en la corrupció i la major incidència del món del VIH són factors que frenen el seu desenroll. L'objectiu comú és l'obtenció de la estabilitat política i econòmica; per a facilitar la cooperació entre els diversos estats de la regió s'ha creat el Comité per al Desenroll d'Àfrica Austral (SADC).