Anar al contingut

Diferència entre les revisions de "La Boatella (barri de Valéncia)"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Pàgina nova, en el contingut: «'''La Boatella''' fon un barri de la ciutat de Valéncia. Molt celebre des de temps de la Reconquista, s'encontrava pròxim a la [[Porta de la Boatella|port...».
 
Sense resum d'edició
 
(No es mostren 5 edicions intermiges d'4 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
'''La Boatella''' fon un barri de la ciutat de Valéncia.  Molt celebre des de temps de la [[Reconquista]],  s'encontrava pròxim a la [[Porta de la Boatella|porta del mateix nom]], derivat del àrab [[Puerta Bab al-Baytala|Bab al-Baytala]].  
'''La Boatella''' fon un barri de la ciutat de [[Valéncia]].  Molt celebre des de temps de la [[Reconquista]],  s'encontrava pròxim a la [[Porta de la Boatella|porta del mateix nom]], derivat del [[àrap]] [[Porta Bab al-Baytala|Bab al-Baytala]].  


Comprenia tota la superfície des de la porta, pròxima al  [[Carrer de Manyans]] i fins a l'[[Iglésia dels Sants Joans]], coneguda antigament com a ''[[Sant Joan de la Boatella]]''. Podríem identificar-ho con la zona pròxima a l'actual plaça del Mercat, Llonja,  fins al carrer Sant Vicent.
Comprenia tota la superfície des de la porta, pròxima al  [[Carrer de Manyans]] i fins a l'[[Iglésia dels Sants Joans]], coneguda antigament com a ''[[Sant Joan de la Boatella]] ''. Podríem identificar-ho con la zona pròxima a l'actual [[plaça del Mercat]], [[Llonja]],  fins al carrer Sant Vicent.


Esta porta se va fer celebre puix des d'ella és va tirar la flecha que va ferir a Jaume I durant el sege de Valéncia.
Esta porta se va fer celebre puix des d'ella és va tirar la flecha que va ferir a [[Jaume I]] durant el sege de Valéncia.
 
 
==Bibliografia==
== Bibliografia ==


* Lamarca, Luis. Valéncia Antiga. Valéncia. 1848. Impremta José Ferer d'Orga Orga.
* Lamarca, Luis. Valéncia Antiga. Valéncia. 1848. Impremta José Ferer d'Orga Orga.


[[Categoria:Barris de Valéncia (ciutat)]]
[[Categoria:Barris de Valéncia (ciutat)]]

Última revisió del 19:18 20 abr 2026

La Boatella fon un barri de la ciutat de Valéncia. Molt celebre des de temps de la Reconquista, s'encontrava pròxim a la porta del mateix nom, derivat del àrap Bab al-Baytala.

Comprenia tota la superfície des de la porta, pròxima al Carrer de Manyans i fins a l'Iglésia dels Sants Joans, coneguda antigament com a Sant Joan de la Boatella . Podríem identificar-ho con la zona pròxima a l'actual plaça del Mercat, Llonja, fins al carrer Sant Vicent.

Esta porta se va fer celebre puix des d'ella és va tirar la flecha que va ferir a Jaume I durant el sege de Valéncia.

Bibliografia

[editar | editar còdic]
  • Lamarca, Luis. Valéncia Antiga. Valéncia. 1848. Impremta José Ferer d'Orga Orga.