Diferència entre les revisions de "La Nativitat"
m |
m |
||
Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[Archiu:Robert Campin 003.jpg|250px|thumbnail|right|La Nativitat]] | [[Archiu:Robert Campin 003.jpg|250px|thumbnail|right|La Nativitat]] | ||
− | '''''La Nativitat''''' és una de les obres més destacades de [[Robert Campin]], conegut com el Mestre de Flémalle; es troba al [[Museu de Belles Arts de Dijon]] des de [[1928]]. Guarda algunes diferències en atres obres d'esta temàtica: l'escena és captada de dia i hi apareixen les llevadores, Zelemi i Salomé, uns personages que estaven descrits als [[Evangelis apòcrifs]]. Ademés de la Nativitat, l'obra representa l'''adoració dels pastors'' que apareixen per la finestra, en menys protagonisme del que és habitual; una atra cosa no habitual és la disposició del [[bou]], d'esquena al [[ | + | '''''La Nativitat''''' és una de les obres més destacades de [[Robert Campin]], conegut com el Mestre de Flémalle; es troba al [[Museu de Belles Arts de Dijon]] des de [[1928]]. Guarda algunes diferències en atres obres d'esta temàtica: l'escena és captada de dia i hi apareixen les llevadores, Zelemi i Salomé, uns personages que estaven descrits als [[Evangelis apòcrifs]]. Ademés de la Nativitat, l'obra representa l'''adoració dels pastors'' que apareixen per la finestra, en menys protagonisme del que és habitual; una atra cosa no habitual és la disposició del [[bou]], d'esquena al [[Jesucrist|chiquet Jesús]], en contes de descalfar-lo en el seu alè. [[Josep de Nazaret|Josep]] no és aquí un personage secundari, sino que té un paper actiu, subjectant una espelma, un dels molts simbolismes que conté l'image. El paisage del fons és similar al d'obres contemporànees; és clarament de [[Flandes]] o [[Borgonya]]. L'obra va ser provablement un encàrrec del [[duc de Borgonya]] per a la [[cartoixa de Champmol]]. |
[[Categoria:Pintura religiosa]] | [[Categoria:Pintura religiosa]] | ||
[[Categoria:Quadres del gòtic]] | [[Categoria:Quadres del gòtic]] |
Revisió de 08:26 30 ago 2013
La Nativitat és una de les obres més destacades de Robert Campin, conegut com el Mestre de Flémalle; es troba al Museu de Belles Arts de Dijon des de 1928. Guarda algunes diferències en atres obres d'esta temàtica: l'escena és captada de dia i hi apareixen les llevadores, Zelemi i Salomé, uns personages que estaven descrits als Evangelis apòcrifs. Ademés de la Nativitat, l'obra representa l'adoració dels pastors que apareixen per la finestra, en menys protagonisme del que és habitual; una atra cosa no habitual és la disposició del bou, d'esquena al chiquet Jesús, en contes de descalfar-lo en el seu alè. Josep no és aquí un personage secundari, sino que té un paper actiu, subjectant una espelma, un dels molts simbolismes que conté l'image. El paisage del fons és similar al d'obres contemporànees; és clarament de Flandes o Borgonya. L'obra va ser provablement un encàrrec del duc de Borgonya per a la cartoixa de Champmol.