Diferència entre les revisions de "Percalina"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
(Pàgina nova, en el contingut: «La '''percalina''' és un tipo de forre usat principalment per a l'encuadernació i la seua funció és evitar la deterioració del cartó de les tapes. La…»)
 
 
(No es mostren 3 edicions intermiges d'2 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
La '''percalina''' és un tipo de forre usat principalment per a l'encuadernació i la seua funció és evitar la deterioració del [[cartó]] de les tapes. La percalina pot ser de diferents colors, té un costat de [[tela]] i un atre en lluentor, el de tela és a on s'introduïx la coa per a adherir-la al cartó i l'en lluentor és a on s'estampa la coberta del [[llibre]]. És usat també per a cobrir taules de [[billar]].
+
La '''percalina''' és un tipo de forro usat principalment per a l'encuadernació i la seua funció és evitar la deterioració del [[cartó]] de les tapes. La percalina pot ser de diferents colors, té un costat de [[tela]] i un atre en lluentor, el de tela és a on s'introduïx la coa per a adherir-la al cartó i l'en lluentor és a on s'estampa la coberta del [[llibre]]. És usat també per a cobrir taules de [[billar]].  
  
 
[[Categoria:Indústria]]
 
[[Categoria:Indústria]]
[[Categoria:Tecnològia]]
+
[[Categoria:Tecnologia]]

Última revisió del 11:42 5 jun 2025

La percalina és un tipo de forro usat principalment per a l'encuadernació i la seua funció és evitar la deterioració del cartó de les tapes. La percalina pot ser de diferents colors, té un costat de tela i un atre en lluentor, el de tela és a on s'introduïx la coa per a adherir-la al cartó i l'en lluentor és a on s'estampa la coberta del llibre. És usat també per a cobrir taules de billar.