Edició de «Reggae»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 44: Llínea 44:
 
El ''rockers reggae'' és un subgènero de música del reggae que es feu popular a mijan i finals dels 70, existint simultàneament en el ''roots reggae'' i compartint característiques en el dub. El nom fon tret del sistema de so de rockers, propietat d'Augustus Pablo. També a vegades es coneixen el ''lovers rock'', referint-se a la freqüència de temes romàntics en el treball d'alguns artistes, com [[Gregory Isaacs]], [[Horace Andy]], [[Black Uhuru]], [[Júnior Murwin]], i [[Dennis Brown]], [[Steel Pulse]], [[Aswad]] i [[Matumbi]].
 
El ''rockers reggae'' és un subgènero de música del reggae que es feu popular a mijan i finals dels 70, existint simultàneament en el ''roots reggae'' i compartint característiques en el dub. El nom fon tret del sistema de so de rockers, propietat d'Augustus Pablo. També a vegades es coneixen el ''lovers rock'', referint-se a la freqüència de temes romàntics en el treball d'alguns artistes, com [[Gregory Isaacs]], [[Horace Andy]], [[Black Uhuru]], [[Júnior Murwin]], i [[Dennis Brown]], [[Steel Pulse]], [[Aswad]] i [[Matumbi]].
  
== Història ==
+
==Història==
  
 
L'única manera d'escoltar música era a través dels Sound systems. Originàriament solien ser festes a l'aire lliure en el centre de Kingston. La gent es reunia a escoltar la música i gojar de l'ambient mentres el DJ animava al públic. En la década dels [[anys 50]] els jóvens jamaicans estaven molt interessats per la música que aplegava dels Estats Units, i que per les circumstàncies a soles era possible escoltar-la gràcies a les estacions de música del Sur de Florida i els potents watts dels denominats Sound Systems. Els Sound Systems substituiren a les orquestes dels locals de música dels anys 50. Resultava molt més econòmic llogar un equip per a reproduir música nortamericana. El cost de dispondre d'un tocadiscs o ràdio propis se superava posant els seus altaveus en el carrer per a que tot el món escoltara música. Duke "The Trojan" Reid i Clement "Sir Coxsone" Dodd i Vincent "King" Edwards varen ser personages fonamentals en el desenroll del Sound System jamaicà de [[1950]]. S'encarregaven de gravar sessions per a assegurar-se un suministre de melodies exclusives. També hi ha que destacar l'importància de la comunitat chinenca assentada a [[Jamaica]], a la que pertanyien excelents productors associats als amos dels Sound Systems. Alguns dels més importants varen ser: Lesie Kong, Byron Llig, Charlie Moo i per descontat Vincent "Randy" Chin. Un atre personage important fon Cecil Campbell, conegut despuix com Prince Buster, qui fon el primer a tindre la visió i donar-se conte de la necessitat un nou estil. Va emfatisar el contratemps, és a dir no en el “beat” o colp rítmic, sino despuix d'este. És aixina com naix el Ska. Es diu que el nom ve quan el futur guitarriste dels Skatalites, Jah Jerry Haines, anava creant una cançó com Prince Buster li havia demanat i ell diu que si poguera generar el so en algunes lletres, li sonaria a ska.
 
L'única manera d'escoltar música era a través dels Sound systems. Originàriament solien ser festes a l'aire lliure en el centre de Kingston. La gent es reunia a escoltar la música i gojar de l'ambient mentres el DJ animava al públic. En la década dels [[anys 50]] els jóvens jamaicans estaven molt interessats per la música que aplegava dels Estats Units, i que per les circumstàncies a soles era possible escoltar-la gràcies a les estacions de música del Sur de Florida i els potents watts dels denominats Sound Systems. Els Sound Systems substituiren a les orquestes dels locals de música dels anys 50. Resultava molt més econòmic llogar un equip per a reproduir música nortamericana. El cost de dispondre d'un tocadiscs o ràdio propis se superava posant els seus altaveus en el carrer per a que tot el món escoltara música. Duke "The Trojan" Reid i Clement "Sir Coxsone" Dodd i Vincent "King" Edwards varen ser personages fonamentals en el desenroll del Sound System jamaicà de [[1950]]. S'encarregaven de gravar sessions per a assegurar-se un suministre de melodies exclusives. També hi ha que destacar l'importància de la comunitat chinenca assentada a [[Jamaica]], a la que pertanyien excelents productors associats als amos dels Sound Systems. Alguns dels més importants varen ser: Lesie Kong, Byron Llig, Charlie Moo i per descontat Vincent "Randy" Chin. Un atre personage important fon Cecil Campbell, conegut despuix com Prince Buster, qui fon el primer a tindre la visió i donar-se conte de la necessitat un nou estil. Va emfatisar el contratemps, és a dir no en el “beat” o colp rítmic, sino despuix d'este. És aixina com naix el Ska. Es diu que el nom ve quan el futur guitarriste dels Skatalites, Jah Jerry Haines, anava creant una cançó com Prince Buster li havia demanat i ell diu que si poguera generar el so en algunes lletres, li sonaria a ska.
Llínea 52: Llínea 52:
 
Actualment els Sounds Systems internacionals a destacar són: David Rodigan, Kilimanjaro, Stonelove, Matterhorn, Base Odyssey...
 
Actualment els Sounds Systems internacionals a destacar són: David Rodigan, Kilimanjaro, Stonelove, Matterhorn, Base Odyssey...
 
Sound Systems
 
Sound Systems
 +
  
 
En quant al panorama nacional espanyol nomenem algun dels Sounds Systems
 
En quant al panorama nacional espanyol nomenem algun dels Sounds Systems

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!

Plantilles usades en esta pàgina: