Edició de «Algoritme»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 1: Llínea 1:
Un '''algoritme'''<ref>{{DGLV|Algoritme}}</ref> és un conjunt finit d'instruccions o passos que servixen per a eixecutar una [[tasca]] o resoldre un problema. En la vida quotidiana s'ampren algoritmes en multitut d'ocasions per resoldre diversos problemes com per eixemple per posar una [[llavadora]] (conjunt d'instruccions enganchades a la tapa de la màquina), per tocar música ([[partitura|partitures]]), per construir un [[aeroplà]] a escala (expressats en les instruccions), per fer trucs de màgia (passos per a fer el truc) o, inclús, per a fer receptes de cuina (passos de la recepta). Alguns eixemples d'algoritmes en les matemàtiques són l'algoritme de la divisió per a calcular el cocient de dos números, l'algoritme d'Euclides per obtindre el màxim comú divisor de dos sancers positius, el [[mètodo de Gauss]] per a resoldre un sistema llineal d'equacions, o com per eixemple un algoritme que somi els 'n' números primers.  
+
Un '''algoritme'''<ref>[http://diccionari.llenguavalenciana.com/general/consulta?t=algoritme RACV] Definició d'algoritme de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana</ref> és un conjunt finit d'instruccions o passos que servixen per a eixecutar una [[tasca]] o resoldre un problema. En la vida quotidiana s'empren algoritmes en multitut d'ocasions per resoldre diversos problemes com per eixemple per posar una [[llavadora]] (conjunt d'instruccions enganchades a la tapa de la màquina), per tocar música ([[partitura|partitures]]), per construir un [[aeroplà]] a escala (expressats en les instruccions), per fer trucs de màgia (passos per a fer el truc) o, fins i tot, per a fer receptes de cuina (passos de la recepta). Alguns eixemples d'algoritmes en les matemàtiques són l'algoritme de la divisió per a calcular el cocient de dos números, l'algoritme d'Euclides per obtindre el màxim comú divisor de dos enters positius, el [[método de Gauss]] per resoldre un sistema llineal d'equacions, o com per eixemple un algoritme que somi els 'n' números primers.
  
 
== Referències ==
 
== Referències ==
 
<references/>
 
<references/>
  
== Enllaços externs ==
+
== Vínculs externs ==
* [http://xlinux.nist.gov/dads/ Nist.gov (Institut d'estàndarts i tecnologia) - Diccionari d'estructures i algoritmes] (en anglés)
+
* [http://xlinux.nist.gov/dads/ Nist.gov (Institut d'est�
* [http://en.literateprograms.org LiteratePrograms.org] (en anglés) Algoritmes en diferents [[llenguage de programació|llenguages de programació]]
 
 
 
[[Categoria:Algoritmes]]
 

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!

Plantilles usades en esta pàgina: