Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
1369 bytes afegits ,  18:42 9 ago 2022
Llínea 19: Llínea 19:  
== Invents ==  
 
== Invents ==  
   −
(Secció per completar)
+
Ademés del submarí, les més conegudes creacions del citat anteriorment Cosme García varen ser l'imprenta, la màquina de sagellar i posteriorment el fusil.
 +
 
 +
* L'imprenta constava d'un tinter receptàcul per a la tinta, un cilindre i varis rodells prenedors i distribuïdors de la tinta sobre la platina a on es troba fixada la forma en la lletra. No té cintes i és tan fàcil fer-la funcionar que es conseguix en només la força d'un chiquet, donant tornades sempre en una mateixa direcció a una roda en el seu manobre que té dita màquina a un dels seus costats.
 +
 
 +
* La màquina de correus consistix en una màquina menuda, que es compon d'armadura de ferro, un émbol i varis rodells que arrepleguen i distribuïxen la tinta continguda en el pot sobre una platina de bronze. I havent fet funcionar dita màquina, instantàneament varen ser sagellades vàries cartes en la major claritat i neteja en l'estampació del sagells.
 +
 
 +
* El funcionament del fusil era el següent: per a carregar l'arma, es gira a la dreta la palanca i, s'afluixa per lo tant el tornell deixant el tambor en llibertat; es fa girar este per mig del botó, fins a descobrir la recambra. Es torna despuix fins que l'eix del proyectil corresponga en el del canó, i es tanca, apretant el tornell a favor d'un moviment invers de la palanca; d'esta manera el tornell alvança en la seua femella i apreta el tambor.
    
== El submarí ==  
 
== El submarí ==  
27 533

edicions

Menú de navegació