Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
1 byte afegit ,  16:28 24 gin 2020
m
Text reemplaça - ' varies ' a ' vàries '
Llínea 58: Llínea 58:  
'''* Les muralles de Segòvia'''  
 
'''* Les muralles de Segòvia'''  
 
[[File:Catedral de Segovia, muralla suroeste y Cuesta de los Hoyos, desde el Museo de Segovia.jpg|thumb|250px|Muralles de Segòvia]]
 
[[File:Catedral de Segovia, muralla suroeste y Cuesta de los Hoyos, desde el Museo de Segovia.jpg|thumb|250px|Muralles de Segòvia]]
Ya existien quan Alfonso VI de Lleó va arrebatar la ciutat als àraps, qui va manar ampliar-la aplegant a tindre un perímetro de 3 quilómetros, huitanta torres, cinc portes i varies portelles. La seua construcció es va realisar principalment en sellars de granit, encara que també es varen reutilisar làpides de la necròpolis romana. La muralla recorre el caixco antic, i en l'actualitat conserva tres portes: Sant Cebrià, de gran austeritat; Santiago, d'aspecte mudéixar; i Sant Andrés, porta d'accés a la judería; i les portelles del Consol, de Sant Joan, del Sol i de la Lluna.
+
Ya existien quan Alfonso VI de Lleó va arrebatar la ciutat als àraps, qui va manar ampliar-la aplegant a tindre un perímetro de 3 quilómetros, huitanta torres, cinc portes i vàries portelles. La seua construcció es va realisar principalment en sellars de granit, encara que també es varen reutilisar làpides de la necròpolis romana. La muralla recorre el caixco antic, i en l'actualitat conserva tres portes: Sant Cebrià, de gran austeritat; Santiago, d'aspecte mudéixar; i Sant Andrés, porta d'accés a la judería; i les portelles del Consol, de Sant Joan, del Sol i de la Lluna.
    
===Arquitectura religiosa===
 
===Arquitectura religiosa===
136 226

edicions

Menú de navegació