Anar al contingut

Disseny de joyes

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Archiu:Render4.jpg
Alçat, planta i perspectiva d'un anell durant el seu disseny.

El disseny de joyes o disseny en joyeria és l'ofici o professió de crear, fer, fabricar i/o dibuixar joyes. És una pràctica milenària, realisada antigament pel orfebre i el metalúrgic i que va evolucionar a una activitat que va generar millons de dólars durant l'industrialisació. La pràctica del disseny es desenrolla sobre un fonament científic, tècnic i industrial, per lo que queda exclosa la definició per a referir-se a l'artesania de joyes.

Ans que un accessori es fabrique, és proyectat i desenrollat per un dissenyador de joyes que posseïx els coneiximents i és qualificat, no solament en tecnologia i la relació forma-funció, sino també en composició, combinació, llínees d'accessoris, la vestimenta i la moda.

Una volta que l'accessori ha segut definit, modelació i representat, es procedix a la realisació del prototip o directament a la fabricació en els materials necessaris. El procés de fabricació pot ser manual, ya que el dissenyador generalment està preparat per a fer-ho ell mateixa, o en maquinària i ferramentes de fabricació en série, o be, una combinació d'abdós.

La carrera professional del disseny de joyes sol tindre un cicle de formació curt, d'al voltant de tres anys, depenent de l'institució, i s'enfoca en el desenroll de les habilitats per a crear i produir peces de disseny en joyeria. És una formació en una gran càrrega pràctica i els accessoris produïts durant la formació solen ser exposts i venuts en fires dedicades a tal propòsit.

Història

[editar | editar còdic]

Els primers signes de manufactura de joyeria va ser en l'antic Egipte fa 3000-5000 anys. Els egipcíacs preferien l'escassea i manejabilidad de l'or sobre atres metals. En el XVI les joyes varen començar a simbolisar estatus aristocràtic i el poder religiós en la comunitat.


Referències

[editar | editar còdic]