Canvis

1 byte afegit ,  16:45 25 feb 2016
m
Text reemplaça - 'Historia' a 'Història'
Llínea 18: Llínea 18:  
La victòria es pot obtindre per mig del jaque mate, abandonament d'u dels jugadors, o en el consum del temps total de la partida per part de l'adversari. L'atre possible resultat es l'empate, conegut com taules.
 
La victòria es pot obtindre per mig del jaque mate, abandonament d'u dels jugadors, o en el consum del temps total de la partida per part de l'adversari. L'atre possible resultat es l'empate, conegut com taules.
   −
== Historia ==
+
== Història ==
 
[[Image:orige-escacs.png|right|thumb|El joc d'escacs entre els araps]]
 
[[Image:orige-escacs.png|right|thumb|El joc d'escacs entre els araps]]
 
La llegenda mes famosa sobre l'orige del joc d'escacs tracta l'historia del rei [[Belkib]] ([[India]], 3000 anys ans de la nostra era) que pretenia a tota costa resoldre un dificil problema, prometent puix una recompensa excepcional a qui li propondria una distracció. Quando el sabi [[Sissa]], fill del [[Brahmine Dahír]], li presentà el joc d'escacs, el sobirà molt entusiasmà, demanà a Sissa lo que volguera a canvi per este regal extraordinari.
 
La llegenda mes famosa sobre l'orige del joc d'escacs tracta l'historia del rei [[Belkib]] ([[India]], 3000 anys ans de la nostra era) que pretenia a tota costa resoldre un dificil problema, prometent puix una recompensa excepcional a qui li propondria una distracció. Quando el sabi [[Sissa]], fill del [[Brahmine Dahír]], li presentà el joc d'escacs, el sobirà molt entusiasmà, demanà a Sissa lo que volguera a canvi per este regal extraordinari.
124 718

edicions