Llínea 81: |
Llínea 81: |
| | | |
| :# La '''tornada a l'Antiguetat'''. Resorgiran tant les antigues formes arquitectòniques, com els [[ordes clàssics]], la utilisació de motius formals i plàstics antics, la incorporació d'antigues creences, els temes de [[mitologia]], d'[[història]], així com l'adopció d'antics elements simbòlics. Alhora hi ha una voluntat d'estudi dels monuments antics i de teorisació sobre els sistemes de proporcions per captar l'esperit del classicisme i no només les seues formes. Per tant no en serà una còpia servil, sino la penetració i el coneiximent de les lleis que sustenten l'art clàssic. | | :# La '''tornada a l'Antiguetat'''. Resorgiran tant les antigues formes arquitectòniques, com els [[ordes clàssics]], la utilisació de motius formals i plàstics antics, la incorporació d'antigues creences, els temes de [[mitologia]], d'[[història]], així com l'adopció d'antics elements simbòlics. Alhora hi ha una voluntat d'estudi dels monuments antics i de teorisació sobre els sistemes de proporcions per captar l'esperit del classicisme i no només les seues formes. Per tant no en serà una còpia servil, sino la penetració i el coneiximent de les lleis que sustenten l'art clàssic. |
− | :# Resorgiment d'una '''nova relació en la [[Naturalea]]''' com a model a imitar o perfeccionar. La millor pintura és la que s'assembla més al natural i esta imitació no és incompatible en la investigació de la bellea ideal en el sentit [[Plató|platònic]], ya que l'artista ha de seleccionar les formes per captar la bellea. En conseqüència esta nova relació en la naturalea va unida a una concepció ideal i realista de la ciència. La [[matemàtica]] es convertirà en la principal ajuda d'un art que es preocupa per fonamentar racionalment el seu ideal de bellea. L'aspiració d'accedir a la veritat de la Naturalea, com en l'Antiguetat, no s'orienta a fer el coneiximent de fenomen casual, sino a fer la penetració de la idea. | + | :# Resorgiment d'una '''nova relació en la [[Naturalea]] '''com a model a imitar o perfeccionar. La millor pintura és la que s'assembla més al natural i esta imitació no és incompatible en la investigació de la bellea ideal en el sentit [[Plató|platònic]], ya que l'artista ha de seleccionar les formes per captar la bellea. En conseqüència esta nova relació en la naturalea va unida a una concepció ideal i realista de la ciència. La [[matemàtica]] es convertirà en la principal ajuda d'un art que es preocupa per fonamentar racionalment el seu ideal de bellea. L'aspiració d'accedir a la veritat de la Naturalea, com en l'Antiguetat, no s'orienta a fer el coneiximent de fenomen casual, sino a fer la penetració de la idea. |
| :# L''''actitut antropocèntrica''': «l'home com a mesura de totes les coses» implica el descobriment i l'aplicació sistemàtica de les lleis de la perspectiva llineal, tant per a proyectar edificis com per a crear un espai dimensional en la pintura i l'escultura. Esta nova predisposició artística és essencialment cultural i presupon en l'artista una formació científica que, a l'hora, li permet lliberar-se d'actituts medievals. | | :# L''''actitut antropocèntrica''': «l'home com a mesura de totes les coses» implica el descobriment i l'aplicació sistemàtica de les lleis de la perspectiva llineal, tant per a proyectar edificis com per a crear un espai dimensional en la pintura i l'escultura. Esta nova predisposició artística és essencialment cultural i presupon en l'artista una formació científica que, a l'hora, li permet lliberar-se d'actituts medievals. |
| | | |
Llínea 245: |
Llínea 245: |
| * [[Ginés Pérez de la Parra]], compositor i músic valencià. | | * [[Ginés Pérez de la Parra]], compositor i músic valencià. |
| * [[El Greco]], arquitecte i pintor grec. | | * [[El Greco]], arquitecte i pintor grec. |
− |
| |
− | == Bibliografia ==
| |
− | *Guillén, Claudio''Entre lo uno y lo diverso'', Barcelona, Editorial Crítica, 1985.
| |
− | *Marchese, Angelo / Forradellas, Joaquín, ''Diccionario de retórica, crítica y terminología literaria'', Barcelona, Ariel, 1986.
| |
− |
| |
− | == Atres referències ==
| |
− | *[[Lliteratura renaixentista]]
| |
− |
| |
− | == Referències ==
| |
− | <references />
| |
| | | |
| == Vore també == | | == Vore també == |
Llínea 263: |
Llínea 253: |
| * [[Renaiximent francés]] | | * [[Renaiximent francés]] |
| | | |
| + | == Referències == |
| + | <references /> |
| | | |
| == Bibliografia == | | == Bibliografia == |
| *Guillén, Claudio''Entre lo uno y lo diverso'', Barcelona, Editorial Crítica, 1985. | | *Guillén, Claudio''Entre lo uno y lo diverso'', Barcelona, Editorial Crítica, 1985. |
| *Marchese, Angelo / Forradellas, Joaquín, ''Diccionario de retórica, crítica y terminología literaria'', Barcelona, Ariel, 1986. | | *Marchese, Angelo / Forradellas, Joaquín, ''Diccionario de retórica, crítica y terminología literaria'', Barcelona, Ariel, 1986. |
− |
| |
− | == Atres referències ==
| |
− | *[[Lliteratura renaixentista]]
| |
− |
| |
| | | |
| == Enllaços externs == | | == Enllaços externs == |