Canvis

1 byte eliminat ,  14:03 10 jun 2013
m
Text reemplaça - 'mijans' a 'mitat'
Llínea 27: Llínea 27:     
En lo sigle XVI, només dos d'estos teatres eren ben coneguts en terres hispanes: Mèrida i Sagunt.
 
En lo sigle XVI, només dos d'estos teatres eren ben coneguts en terres hispanes: Mèrida i Sagunt.
A mijans del sigle XVI, Mario Arecio afirmava haver vist “un teatre en la seua escena al que res li falta.”. Per les mateixes dates, no opinava lo mateix el croniste Martí de Viciana, qui compartia l'admiració, pero en certa confusió, puix lo descrivia com “un edifici conforme al coliseu de Roma, només que este no es va poder fer més de mig círcul per estar en pendent i no en planiça, i és obra digna de ser vista per estar feta de maravellosa faedura i matèria.”.
+
A mitat del sigle XVI, Mario Arecio afirmava haver vist “un teatre en la seua escena al que res li falta.”. Per les mateixes dates, no opinava lo mateix el croniste Martí de Viciana, qui compartia l'admiració, pero en certa confusió, puix lo descrivia com “un edifici conforme al coliseu de Roma, només que este no es va poder fer més de mig círcul per estar en pendent i no en planiça, i és obra digna de ser vista per estar feta de maravellosa faedura i matèria.”.
    
Anton Van den Wyngaerde, complint l'encàrrec de [[Felip II]] de dibuixar les principals ciutats espanyoles, realisà en [[1563]] el seu treball en Morvedre; concretament una vista general i alguns detalls de les seues antiguetats, entre les que destaquen dos representacions del seu teatre, ya clarament deteriorat i sense escena, i al que també nomenava amfiteatre.
 
Anton Van den Wyngaerde, complint l'encàrrec de [[Felip II]] de dibuixar les principals ciutats espanyoles, realisà en [[1563]] el seu treball en Morvedre; concretament una vista general i alguns detalls de les seues antiguetats, entre les que destaquen dos representacions del seu teatre, ya clarament deteriorat i sense escena, i al que també nomenava amfiteatre.