Llínea 29: |
Llínea 29: |
| =Personages= | | =Personages= |
| | | |
− | * NOAH CAULHOUN : Un chicon de camp, fresc i corrent. Treballador, encara que manter, està conforme en la seua vida tal i com està fins el moment. S'enamora en fervor d'Allie Hamilton al coneixer-la i se proposaE fer que el sentiment siga mutu sense importar lo que li coste, sent este el factor que dona inici a l'historia.
| + | * Noah Caulhoun : Un chicon de camp, fresc i corrent. Treballador, encara que manter, està conforme en la seua vida tal i com està fins el moment. S'enamora en fervor d'Allie Hamilton al coneixer-la i se proposaE fer que el sentiment siga mutu sense importar lo que li coste, sent este el factor que dona inici a l'historia. |
| | | |
− | * ALLIE HAMILTON: Una jove de la classe alta en un futur prometedor, la qual no sol involucrar-se en jovens que no puguen mantindre el seu estatus social. Se mostra farona i burlona en Noah al principi, pero despres dels persistents i directes intents pel chicon de captar la seua atenció, ella decidix donar-li l'oportunitat de que la porte en una cita.
| + | * Allie Hamilton: Una jove de la classe alta en un futur prometedor, la qual no sol involucrar-se en jovens que no puguen mantindre el seu estatus social. Se mostra farona i burlona en Noah al principi, pero despres dels persistents i directes intents pel chicon de captar la seua atenció, ella decidix donar-li l'oportunitat de que la porte en una cita. |
| | | |
− | * LON HAMMOND: Un jove advocat, ric i jugue. Coneix a Allie després de ser ferit en la Segona Guerra Mundial. Se veu atret per ella des de un principi, causant que quan ya se troba recuperat li demane que ixquen junts.
| + | * Lon Hammond: Un jove advocat, ric i jugue. Coneix a Allie després de ser ferit en la Segona Guerra Mundial. Se veu atret per ella des de un principi, causant que quan ya se troba recuperat li demane que ixquen junts. |
| | | |
− | * ANNE HAMILTON: Es la mare d'Allie. Des de un principi se mostra en contra de la relació entre Noah i la seua filla, intentant separar-los cada volta que se li presenta l'oportunitat.
| + | * Anne Hamilton: Es la mare d'Allie. Des de un principi se mostra en contra de la relació entre Noah i la seua filla, intentant separar-los cada volta que se li presenta l'oportunitat. |
| | | |
− | * JOHN HAMILTON: ell es pare d'Allie, un home ric i molt tranquil.
| + | * John Hamilton: ell es pare d'Allie, un home ric i molt tranquil. |
| | | |
− | * Marta SHAW: Una viuda de guerra del poble veï en la que Noah passava les vesprades intentant oblidar a Allie.
| + | * Marta Shaw: Una viuda de guerra del poble veï en la que Noah passava les vesprades intentant oblidar a Allie. |
| | | |
− | * SARA TUFFINGTON: La millor amic d'Allie en Seabrook.
| + | * Sara Tuffington: La millor amic d'Allie en Seabrook. |
| | | |
− | * FRANK CAULHOUN: Es el pare de Noah, gracies a que vengue la seua casa, Noah pogué construir la casa que li promete a Allie.
| + | * Frank Caulhoun: Es el pare de Noah, gracies a que vengue la seua casa, Noah pogué construir la casa que li promete a Allie. |
| | | |
− | * FINN: L'amic en el que Noah estigué des de menut, mor en la Segona Guerra Mundial.
| + | * Finn: L'amic en el que Noah estigué des de menut, mor en la Segona Guerra Mundial. |
| | | |
− | * DR. BARNWEL: Es el doctor de la residencia que fa varies revisions a Duke i aten a la Sra. Hamilton.
| + | * Dr. Barnwel: Ès el doctor de la residencia que fa varies revisions a Duke i atén a la Sra. Hamilton. |
| | | |
− | * Enfermera Echols: Una de les enfermeres de les residencies en la que Duke se porta molt be.
| + | * Enfermera Echols: Una de les enfermeres de les residencies en la que Duke se porta molt be. |
| | | |
| | | |
Llínea 66: |
Llínea 66: |
| =Diferencies de la novella= | | =Diferencies de la novella= |
| | | |
− | * En la novella, Noah i Allie se tornen a vore en 14 anys, en la pelicula 7.
| + | * En la novella, Noah i Allie se tornen a vore en 14 anys, en la pelicula 7. |
| | | |
− | * En la novella, Allie i Noah se coneixqueren en l'estiu de 1932, mentres que en la pelicula fon en els anys 40.
| + | * En la novella, Allie i Noah se coneixqueren en l'estiu de 1932, mentres que en la pelicula fon en els anys 40. |
| | | |
− | * En la novella Allie se convertiria en un artiste internacional.
| + | * En la novella Allie se convertiria en un artiste internacional. |
| | | |
− | * En la pelicula Noah li escriu a Allie 365 cartes (1 diaria), mentres que en la novella li escriu una al mes durant dos anys i mig.
| + | * En la pelicula Noah li escriu a Allie 365 cartes (1 diaria), mentres que en la novella li escriu una al mes durant dos anys i mig. |
| | | |
− | * En la novella, el pare d'Allie es el que s'oposa a la relació, en canvi, en la pelicula és la mare.
| + | * En la novella, el pare d'Allie es el que s'oposa a la relació, en canvi, en la pelicula és la mare. |
| | | |
− | * En la novella, Finn estava enamorat d'Allie.
| + | * En la novella, Finn estava enamorat d'Allie. |
| | | |
| | | |
Llínea 89: |
Llínea 89: |
| Comentaris de varis critics: | | Comentaris de varis critics: |
| | | |
− | * "Una enchisera sorpresa" (Joe Morgenstern: The WallL Street Journal)
| + | * "Una enchisera sorpresa" (Joe Morgenstern: The WallL Street Journal) |
| | | |
− | * "Pot que siga coent, pero tambe es absorbent, dolç i en excelents interpretacions, evita molts dels alfanicats perills del genero".(Michael Wilminfton: Chicago Tribune)
| + | * "Pot que siga coent, pero tambe es absorbent, dolç i en excelents interpretacions, evita molts dels alfanicats perills del genero".(Michael Wilminfton: Chicago Tribune) |
| | | |
− | * "El diari de NOA no aspira a molt mes que a l'oferiment d'un senzill relat be contat. A CASSAVETES li ha faltat esmolar un tant els detalls, pero aprova en nota" (Javier Ocaña: Diari El Païs)
| + | * "El diari de NOA no aspira a molt mes que a l'oferiment d'un senzill relat be contat. A CASSAVETES li ha faltat esmolar un tant els detalls, pero aprova en nota" (Javier Ocaña: Diari El Païs) |
| | | |
| | | |
| =Curiositats= | | =Curiositats= |
| | | |
− | * Rian Gosling construí la taula de cuina que apareix en la pelicula per a preparar el seu paper.[1]
| + | * Rian Gosling construí la taula de cuina que apareix en la pelicula per a preparar el seu paper.[1] |
− | * Els dos actors principals s'enamoraren, pero durant el rodage no se portaven res be.
| + | * Els dos actors principals s'enamoraren, pero durant el rodage no se portaven res be. |
− | * La pelicula colecta en tot el [[Terra|mon]] 115.6 millons de dolars.
| + | * La pelicula colecta en tot el [[Terra|mon]] 115.6 millons de dolars. |
− | * En Espanya colecta 1.531.752,13 €
| + | * En Espanya colecta 1.531.752,13 € |
− | * L'anciana per a qui Duke llig l'història és la mare de Nick Cassavetes, el director de la pelicula.
| + | * L'anciana per a qui Duke llig l'història és la mare de Nick Cassavetes, el director de la pelicula. |
− | * L'obra que Allie recòrt al piano es el preludi OP. 28 Nº4 de Frèderic Chopin.
| + | * L'obra que Allie recòrt al piano es el preludi OP. 28 Nº4 de [[Frèderic Chopin]]. |
− | * Ryan Gosling passà 2 mesos vivint en Carolina del Sur per a preparar el seu personage.
| + | * Ryan Gosling passà 2 mesos vivint en Carolina del Sur per a preparar el seu personage. |
− | * La novella homonima està basada en l'historia d'amor dels sogres de Nicholas Sparks.
| + | * La novella homonima està basada en l'historia d'amor dels sogres de Nicholas Sparks. |
− | * La pelicula ha tengut més exit i s'ha fet més famosa en la televisió i en DVD que en el cine.
| + | * La pelicula ha tengut més exit i s'ha fet més famosa en la televisió i en DVD que en el cine. |
− | * Varis rumors situaren el proyecte en les mans de STEVEN SPIELBERG i del director irlandes Jim Sheridan respectivament.
| + | * Varis rumors situaren el proyecte en les mans de [[Steven Spielberg]] i del director irlandés Jim Sheridan respectivament. |
− | * La pelicula ha tengut més critiques bones que malaltes, a diferencia de com s'anunciaren en varies revistes null.
| + | * La pelicula ha tengut més critiques bones que malaltes, a diferencia de com s'anunciaren en varies revistes. |
− | * La fira de la pelicula es la mateixa del film basat en atre llibre de Nicholas Sparks: L'ultima canço, protagonisada per Miley Cyrus.
| + | * La fira de la pelicula es la mateixa del film basat en atre llibre de Nicholas Sparks: L'ultima cançó, protagonisada per Miley Cyrus. |
| | | |
| | | |
Llínea 123: |
Llínea 123: |
| La banda sonora de la pelicula de "El diari de Noa" se creà en l'any [[2004]]. L'autor de les cançons instrumentals es Aaron Zigman. | | La banda sonora de la pelicula de "El diari de Noa" se creà en l'any [[2004]]. L'autor de les cançons instrumentals es Aaron Zigman. |
| | | |
− | 1. MAIN TITLE (AARON ZIGMAN)
| + | 1. MAIN TITLE (AARON ZIGMAN) |
− | 2. OVERTURE (AARON ZIGMAN)
| + | |
− | 3. I'LL be SEEING YOU (BILLIE HOLIDAY)
| + | 2. OVERTURE (AARON ZIGMAN) |
− | 4. ALABAMY HOME (DUKE ELLINGTON)
| + | |
− | 5. ALLIE RETURNS (AARON ZIGMAN)
| + | 3. I'LL be SEEING YOU (BILLIE HOLIDAY) |
− | 6. HOUSE BLUES / THE PORCH danse / THE PROPOSAL / THE CARNIVAL
| + | |
− | 7. NOAH'S JOURNEY (AARON ZIGMAN)
| + | 4. ALABAMY HOME (DUKE ELLINGTON) |
− | 8. ALWAYS AND ALWAYS (BENNY GOODMAN & HIS ORCHESTRA)
| + | |
− | 9. A STRING OF PEARLS (GLENN MILLER & HIS ORCHESTRA)
| + | 5. ALLIE RETURNS (AARON ZIGMAN) |
− | 10. ON THE LAKE (AARON ZIGMAN)
| + | |
− | 11. Diga diga DOO (REX STEWART AND THE ELLINGTONIANS)
| + | 6. HOUSE BLUES / THE PORCH danse / THE PROPOSAL / THE CARNIVAL |
− | 12. ONE o'CLOCK JUMP (BENNY GOODMAN & HIS ORCHESTRA)
| + | |
− | 13. I'LL be SEEING YOU (JIMMY Durant)
| + | 7. NOAH'S JOURNEY (AARON ZIGMAN) |
− | 14. NOAH'S LAST LETTER (AARON ZIGMAN)
| + | |
− | 15. OUR LOVE gos done MIRACLES (AARON ZIGMAN)
| + | 8. ALWAYS AND ALWAYS (BENNY GOODMAN & HIS ORCHESTRA) |
| + | |
| + | 9. A STRING OF PEARLS (GLENN MILLER & HIS ORCHESTRA) |
| + | |
| + | 10. ON THE LAKE (AARON ZIGMAN) |
| + | |
| + | 11. Diga diga DOO (REX STEWART AND THE ELLINGTONIANS) |
| + | |
| + | 12. ONE o'CLOCK JUMP (BENNY GOODMAN & HIS ORCHESTRA) |
| + | |
| + | 13. I'LL be SEEING YOU (JIMMY Durant) |
| + | |
| + | 14. NOAH'S LAST LETTER (AARON ZIGMAN) |
| + | |
| + | 15. OUR LOVE gos done MIRACLES (AARON ZIGMAN) |
| | | |
| | | |