Canvis

2 bytes afegits ,  El dissabte a les 13:39
sense resum d'edició
Llínea 27: Llínea 27:  
En l'any [[1946]] tornà a [[Barcelona]] i es va presentar davant de les autoritats. Fon jujat i quedà en llibertat condicional. El seu passat polític li va impedir dedicar-se de nou al fotoperiodisme per lo que es va decantar per la fotografia industrial. El [[1955]] va traslladar-se a viure a [[Premià de Mar]] fins a [[1985]], any de la seua mort. En [[1976]] va poder recuperar els negatius que havia deixat en França durant el seu exili. Les imàgens varen tornar a expondre's i Centelles es va convertir en un símbol dels fotoperiodistes de guerra. En l'any [[1984]], el Ministeri de Cultura li va concedir el [[Premi Nacional de Fotografia]].
 
En l'any [[1946]] tornà a [[Barcelona]] i es va presentar davant de les autoritats. Fon jujat i quedà en llibertat condicional. El seu passat polític li va impedir dedicar-se de nou al fotoperiodisme per lo que es va decantar per la fotografia industrial. El [[1955]] va traslladar-se a viure a [[Premià de Mar]] fins a [[1985]], any de la seua mort. En [[1976]] va poder recuperar els negatius que havia deixat en França durant el seu exili. Les imàgens varen tornar a expondre's i Centelles es va convertir en un símbol dels fotoperiodistes de guerra. En l'any [[1984]], el Ministeri de Cultura li va concedir el [[Premi Nacional de Fotografia]].
   −
==Obra==
+
== Obra ==
 
Centelles va ser el tercer fotógraf espanyol en utilisar una càmara [[Leica]] de pas universal que li va permetre realisar un tipo de fotografia diferent. Els retrats de Centelles tenien una gran força expressiva, deixant a banda les clàssiques fotografies planes, sense relleu, que fins a llavors es realisaven i que estaven, en certa manera, condicionades per les càmares de plaques i per la utilisació del [[magnesi]]. No buscava la creativitat sino mostrar la realitat tal com era.  
 
Centelles va ser el tercer fotógraf espanyol en utilisar una càmara [[Leica]] de pas universal que li va permetre realisar un tipo de fotografia diferent. Els retrats de Centelles tenien una gran força expressiva, deixant a banda les clàssiques fotografies planes, sense relleu, que fins a llavors es realisaven i que estaven, en certa manera, condicionades per les càmares de plaques i per la utilisació del [[magnesi]]. No buscava la creativitat sino mostrar la realitat tal com era.  
  
40 300

edicions