Canvis

2 bytes afegits ,  10 setembre
sense resum d'edició
Llínea 4: Llínea 4:  
Les obres de Wagner, particularment les de la seua última etapa, destaquen pel seu [[contrapunt|textura contrapuntista]], riquea [[escala cromàtica|cromàtica]], [[harmonia]] i [[orquestació]], i un elaborat us dels ''[[leitmotiv]]s'', temes musicals associats a caràcters específics o elements dins de la trama. Wagner fon pioner en diversos alvanços del llenguage musical, com ara un extrem cromatisme (associat en el [[color orquestal]]) o el canvi ràpit dels centres tonals, lo que va influir en el desenroll de la [[música docta]] europea.
 
Les obres de Wagner, particularment les de la seua última etapa, destaquen pel seu [[contrapunt|textura contrapuntista]], riquea [[escala cromàtica|cromàtica]], [[harmonia]] i [[orquestació]], i un elaborat us dels ''[[leitmotiv]]s'', temes musicals associats a caràcters específics o elements dins de la trama. Wagner fon pioner en diversos alvanços del llenguage musical, com ara un extrem cromatisme (associat en el [[color orquestal]]) o el canvi ràpit dels centres tonals, lo que va influir en el desenroll de la [[música docta]] europea.
   −
Va transformar el pensament musical a través de l'idea de ''[[Gesamtkunstwerk]]'' ('obra d'art total'), la síntesis de totes les arts poètiques, visuals, musicals i escèniques queda plasmada en la seua monumental òpera dividida en quatre parts ''[[L'anell del Nibelunc]]''. Wagner construí el seu propi teatre d'[[òpera]] per a escenificar estes obres del modo en qué ell les imaginava.
+
Va transformar el pensament musical a través de l'idea de ''[[Gesamtkunstwerk]]'' ('obra d'art total'), la síntesis de totes les arts poètiques, visuals, musicals i escèniques queda plasmada en la seua monumental òpera dividida en quatre parts ''[[L'anell del Nibelunc]]''. Wagner construí el seu propi teatre d'[[òpera]] per a escenificar estes obres del modo en qué ell les imaginava.
    
== Enllaços externs ==
 
== Enllaços externs ==
41 515

edicions