Canvis

Text reemplaça - 'cridades' a 'nomenades'
Llínea 5: Llínea 5:  
També conegut com a '''monument de les Corts''', va ser un proyecte de [[Modest López Otero]], com a arquitecte, i [[Aniceto Marines]] ([[1866]]-[[1953]]), com a escultor. Fon realisat en [[1912]] i conté vàries alegories de la Guerra, la Pau, l'Agricultura i l'Indústria, junt en relleus alusius a la resistència gaditana durant la [[Guerra de l'Independència Espanyola|Guerra de l'Independència]].
 
També conegut com a '''monument de les Corts''', va ser un proyecte de [[Modest López Otero]], com a arquitecte, i [[Aniceto Marines]] ([[1866]]-[[1953]]), com a escultor. Fon realisat en [[1912]] i conté vàries alegories de la Guerra, la Pau, l'Agricultura i l'Indústria, junt en relleus alusius a la resistència gaditana durant la [[Guerra de l'Independència Espanyola|Guerra de l'Independència]].
   −
Les majestuoses figures alegòriques d'[[Alegoria d'Hispània|Espanya]] i d'[[Hércules]] i el bell grup de columnes en figures femenines -comunament cridades cariátides- que servixen de sustent a la peça que representa el Còdic constitucional de [[1812]] arrematen al conjunt en un gran sentit d'aparatositat escenogràfica de tipo Palatí i solemne.  Tot açò s'integra als jardins de la Plaça d'Espanya i també s'integra en la seua forma i estructura per mig del seu color.
+
Les majestuoses figures alegòriques d'[[Alegoria d'Hispània|Espanya]] i d'[[Hércules]] i el bell grup de columnes en figures femenines -comunament nomenades cariátides- que servixen de sustent a la peça que representa el Còdic constitucional de [[1812]] arrematen al conjunt en un gran sentit d'aparatositat escenogràfica de tipo Palatí i solemne.  Tot açò s'integra als jardins de la Plaça d'Espanya i també s'integra en la seua forma i estructura per mig del seu color.
    
[[Categoria:Escultura urbana en Andalusia]]
 
[[Categoria:Escultura urbana en Andalusia]]