Llínea 5: |
Llínea 5: |
| Està situat en l'edifici d'un antic molí d'arròs i el museu acull els passos processionals de les provessons i actes destacats de la [[Semana Santa Marinera|Semana Santa Marinera de Valéncia]]. | | Està situat en l'edifici d'un antic molí d'arròs i el museu acull els passos processionals de les provessons i actes destacats de la [[Semana Santa Marinera|Semana Santa Marinera de Valéncia]]. |
| | | |
− | La vistositat dels seus trages, la riquea simbòlica i la singularitat de les seues celebracions són perceptibles en les imàgens i colecció de trages i elements exposts en el Museu i que, durant les celebracions de la Semana Santa processionen pels carrers dels barris marítims del [[Cabanyal]], [[Canyamelar]] i [[Grau]]. | + | La vistositat dels seus trages, la riquea simbòlica i la singularitat de les seues celebracions són perceptibles en les imàgens i colecció de trages i elements exposts en el Museu i que, durant les celebracions de la Semana Santa processionen pels carrers dels barris marítims del [[Cabanyal]], [[Canyamelar]] i [[Grau]], destacant entre atres les coleccions de: |
| + | |
| + | * Imàgens de Nazarens, obra de prestigiosos orfebres |
| + | * Verge Maria que apareixen davall de diverses advocacions com l'Agonia, la Soletat o els Dolors |
| + | * Prendiments, representant el relat de la passió |
| + | * Cristos a pit, portats directament pels devots en les processons |
| + | * Passos de mort i resurrecció |
| + | * Colecció d'indumentària de diverses confraries i vestits de personages bíblics |
| + | * Vitrines temàtiques dels aspectes més destacats de la Semana Santa |
| + | * Cartells històrics de les diverses edicions de la Semana Santa |
| | | |
| El museu conta també en audiovisuals interactius i una zona dedicada a exposicions temporals sobre la festa, declarada de Interés Turístic Nacional en l'any 2011. | | El museu conta també en audiovisuals interactius i una zona dedicada a exposicions temporals sobre la festa, declarada de Interés Turístic Nacional en l'any 2011. |