Llínea 1: |
Llínea 1: |
− | [[File:Hervé FischerWSSF2013 04.JPG|thumb|200px|Hervé Fischer]] | + | {{Biografia| |
− | '''Hervé Fischer''' ([[Paris]], [[1941]]) fon un escritor de nacionalitat [[França|francesa]] i [[Canadà|canadenca]]. | + | | nom = Hervé Fischer |
| + | | image = [[File:Hervé FischerWSSF2013 04.JPG|thumb|200px|Hervé Fischer]] |
| + | | peu = |
| + | | nacionalitat = [[França|Francesa]] |
| + | | ocupació = Escritor. |
| + | | data_naix = [[1941]] |
| + | | lloc_naix = [[Paris]], [[França]] |
| + | | data_mort = |
| + | | lloc_mort = |
| + | }} |
| + | '''Hervé Fischer''' ([[Paris]], [[França]], [[1941]]) fon un escritor de nacionalitat [[França|francesa]] i [[Canadà|canadenca]]. |
| | | |
− | == Bibliografia == | + | == Biografia == |
| + | |
| + | Hervé Fischer estudià en la École normale supérieure i en la Université du Québec à Montréal. Fon professor en la Sorbonne-Paris V i en la École nationale supérieure des Arts décoratifs. Ha segut titular de la càtedra Daniel Langlois de tecnologies digitals i belles arts de la Université Concòrdia, [[Montreal]], [[Quebec]], [[Canadà]]. |
| + | |
| + | En ''Nous serons des dieux'' ([[2006]]), es rebela contra els integrismes religiosos actualment en creiximent i contra el fet de que més del 80% de la població dels països desenrollats creguen en alguna forma de deu: |
| + | |
| + | {{Cita|''Relevez la tête, foules en adoration, devant des dieux inexistants! Cessez de vous agenouiller devant vos propres peurs, de flagorner vos propres chimères, comme des courtisans d'illusions. C'est vous seuls que vous frappez en battant votre coulpe''.}} |
| + | |
| + | Traducció al valencià: |
| + | |
| + | {{Cita|¡Alceu el cap, locos adorants, davant deus inexistents! ¡Deixeu d'agenollar-vos davant les vostres pròpies pors, d'adular a les vostres quimeres com cortesans d'ilusions! Sou vosatres mateixos els qui vos colpegeu lluitant contra la vostra culpa.}} |
| + | |
| + | També enfronta als dos pols de la civilisació occidental: [[Atenes]] i [[Jerusalem]]. En el politeisme grec, «l'homme debout» (l'home de peu), s'enfronta als deus usant l'experiència, la raó i la filosofia, mentres que en el monoteisme cristià, «l'homme à genoux» (l'home agenollat) espera que es produïxca la revelació. S'opon també a la distinció entre lo natural i lo artificial: la mel i el plàstic són de la mateixa naturalea, ya que abdós són productes animals (Antoine Robitaille, Faut-il devindre des dieux? — Une évidence, selon Hervé Fischer, ''Le Devoir'', 8 de maig de 2006, p. A1 i A8) |
| + | |
| + | == Obra == |
| | | |
| * ''Art et communication marginale'', Balland, [[1974]] | | * ''Art et communication marginale'', Balland, [[1974]] |