Canvis

No hi ha canvi en el tamany ,  09:10 27 set 2016
sense resum d'edició
Llínea 1: Llínea 1:  
[[Archiu:Meirelles-primeiramissa2.jpg|thumb|350px|Victor Meirelles: ''La primera missa en Brasil'', 1861, [[Museu Nacional de Belas Arts (Brasil)|Museu Nacional de Belles arts de Brasil]].]]
 
[[Archiu:Meirelles-primeiramissa2.jpg|thumb|350px|Victor Meirelles: ''La primera missa en Brasil'', 1861, [[Museu Nacional de Belas Arts (Brasil)|Museu Nacional de Belles arts de Brasil]].]]
L''''academicisme en Brasil''' va ser una expressió institucionalisada de tot el sistema artístic que va prevaldre en el país des de l'inici del sigle XIX i va durar fins a començos del XX. Es basava en principis acadèmics artístics europeus. Va nàixer en l'Escola real de ciències, arts i oficis; fundada en 1816 pel rei [[Juan VI de Portugal]], incentivat per la Missió artística francesa, va florir com l'Acadèmia imperial de Belles arts i el mecenage de [[Pedro II de Brasil]]; i va finalisar en l'incorporació de la seua successora republicana l'Escola nacional de Belles arts, per l'Universitat federal de Rio de Janeiro en 1931.
+
L''''academicisme en Brasil''' va ser una expressió institucionalisada de tot el sistema artístic que va prevaldre en el país des de l'inici del sigle XIX i va durar fins a començos del XX. Es basava en principis acadèmics artístics europeus. Va nàixer en l'Escola real de ciències, arts i oficis; fundada en 1816 pel rei [[Joan VI de Portugal]], incentivat per la Missió artística francesa, va florir com l'Acadèmia imperial de Belles arts i el mecenage de [[Pedro II de Brasil]]; i va finalisar en l'incorporació de la seua successora republicana l'Escola nacional de Belles arts, per l'Universitat federal de Rio de Janeiro en 1931.
    
Es tracta, en sentit estricte, més que d'un estil específic, d'un método d'ensenyança superior artística professionalisant, equivalent al la ensenyança universitària moderna. En Brasil este sistema va ser introduït en el periodo de vigència del Neoclassicisme, estil que va ser un dels principals motors difusors i despuix va absorbir estètices romàntiques, realistes simbolistes i unes atres que marquen la pauta per al canvi del Sigle XIX al XX, expurgant d'elles lo que no s'enquadrara en la formalitat de l'Acadèmia.
 
Es tracta, en sentit estricte, més que d'un estil específic, d'un método d'ensenyança superior artística professionalisant, equivalent al la ensenyança universitària moderna. En Brasil este sistema va ser introduït en el periodo de vigència del Neoclassicisme, estil que va ser un dels principals motors difusors i despuix va absorbir estètices romàntiques, realistes simbolistes i unes atres que marquen la pauta per al canvi del Sigle XIX al XX, expurgant d'elles lo que no s'enquadrara en la formalitat de l'Acadèmia.
6408

edicions