Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
1 byte eliminat ,  18:41 21 abr 2019
Llínea 3: Llínea 3:  
== Narració evangèlica ==
 
== Narració evangèlica ==
   −
D'acort en els [[Evangeli|Evangelis]] del [[Nou Testament]], [[Jesús de Natzaret]] entrà triumfalment en Jerusalem en mig d'una multitut que l'aclamava. Abans d'entrar, Jesús es va detindre en Betania i Betfagé, i l'Evangeli de Sant Joan afig que va sopar en Lázaro i les seues germanes Maria i Marta. Ahí, es narra que Jesús va enviar a dos discípuls al llogaret propenc, en órdens de recuperar un burret que havia segut nugat, pero mai montat i va dir "Si vos pregunten, digau que el Senyor necessita el burret, i que els serà tornat despuix".
+
D'acort en els [[Evangeli|Evangelis]] del [[Nou Testament]], [[Jesús de Nazaret]] entrà triumfalment en Jerusalem en mig d'una multitut que l'aclamava. Abans d'entrar, Jesús es va detindre en Betania i Betfagé, i l'Evangeli de Sant Joan afig que va sopar en Lázaro i les seues germanes Maria i Marta. Ahí, es narra que Jesús va enviar a dos discípuls al llogaret propenc, en órdens de recuperar un burret que havia segut nugat, pero mai montat i va dir "Si vos pregunten, digau que el Senyor necessita el burret, i que els serà tornat despuix".
    
Els sinòptics i Joan establixen que Jesús va saber que hi havia gent en l'àrea, com Simó el Lleprós, aixina que va poder haver argumentat que la presència del burret havia segut organisada pels discípuls de Jesús. L'Evangelio de Joan, no obstant, simplement diu que Jesús va trobar el burret. Joan i els sinòptics establixen que Jesús llavors va montar al burret (o en Mateo al burret i a la ruca, mare d'este), dins de Jerusalem. Els sinòptics afigen que els discípuls varen poder posar les seues capes en l'animal, fent-ho aixina més confortable. Els Evangelis descriuen cóm Jesús va entrar a Jerusalem i cóm la gent estorava el seu camí i també cóm deixava a un costat menudes branques d'arbre.
 
Els sinòptics i Joan establixen que Jesús va saber que hi havia gent en l'àrea, com Simó el Lleprós, aixina que va poder haver argumentat que la presència del burret havia segut organisada pels discípuls de Jesús. L'Evangelio de Joan, no obstant, simplement diu que Jesús va trobar el burret. Joan i els sinòptics establixen que Jesús llavors va montar al burret (o en Mateo al burret i a la ruca, mare d'este), dins de Jerusalem. Els sinòptics afigen que els discípuls varen poder posar les seues capes en l'animal, fent-ho aixina més confortable. Els Evangelis descriuen cóm Jesús va entrar a Jerusalem i cóm la gent estorava el seu camí i també cóm deixava a un costat menudes branques d'arbre.
    
La gent també cantava una part del Llibre dels Salms, específicament els versículs 25-26 del capítul 118. "...Beneït és el que ve en el nom del Senyor. Beneït és l'enviat del Regne del nostre Pare [David]...". El lloc d'esta entrada no està especificat, pero se supon que va tindre lloc en la Porta Dorada, des d'on es creïa que el Mesies entraria a Jerusalem, atres estudiosos pensen que el lloc fon cap al sur, puix tenia entrada directa cap ad ell.
 
La gent també cantava una part del Llibre dels Salms, específicament els versículs 25-26 del capítul 118. "...Beneït és el que ve en el nom del Senyor. Beneït és l'enviat del Regne del nostre Pare [David]...". El lloc d'esta entrada no està especificat, pero se supon que va tindre lloc en la Porta Dorada, des d'on es creïa que el Mesies entraria a Jerusalem, atres estudiosos pensen que el lloc fon cap al sur, puix tenia entrada directa cap ad ell.
26 174

edicions

Menú de navegació