Diferència entre les revisions de "Kishar"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
 
(No es mostra una edició intermija d'un usuari)
Llínea 1: Llínea 1:
 
En la [[mitologia mesopotàmica]], '''Kishar''' o '''Kisar''', va ser una deesa primigènia. És mencionada, una sola volta, en el poema èpic ''Enuma Elish'' com a mare d'[[Anu]] i consorte del seu germà [[Anshar]], filla d'[[Apsu]] i [[Tiamat]]. Kishar representa a la terra, i és vista com una deesa mare i contrapart d'[[Anshar]], el cel.
 
En la [[mitologia mesopotàmica]], '''Kishar''' o '''Kisar''', va ser una deesa primigènia. És mencionada, una sola volta, en el poema èpic ''Enuma Elish'' com a mare d'[[Anu]] i consorte del seu germà [[Anshar]], filla d'[[Apsu]] i [[Tiamat]]. Kishar representa a la terra, i és vista com una deesa mare i contrapart d'[[Anshar]], el cel.
  
En atres ocasions, apareix com a filla de [[Lahmu]] i [[Lahamu]], sent esta última la primogènita filla naixcuda de Tiamat i Apsu.  
+
En atres ocasions, apareix com a filla de [[Lahmu]] i [[Lahamu]], sent esta última la primogènita filla naixcuda de Tiamat i Apsu.    
  
 
== Referències ==
 
== Referències ==

Última revisió del 11:46 16 nov 2024

En la mitologia mesopotàmica, Kishar o Kisar, va ser una deesa primigènia. És mencionada, una sola volta, en el poema èpic Enuma Elish com a mare d'Anu i consorte del seu germà Anshar, filla d'Apsu i Tiamat. Kishar representa a la terra, i és vista com una deesa mare i contrapart d'Anshar, el cel.

En atres ocasions, apareix com a filla de Lahmu i Lahamu, sent esta última la primogènita filla naixcuda de Tiamat i Apsu.

Referències[editar | editar còdic]

  • Jordan, Michael, Encyclopedia of Gods, Kyle Cathie Limited, 2ª edición. 2002. ISBN 978-1-85626-453-2
  • Patricia Monaghan (2010). Encyclopedia of Goddesses and Heroines. ABC-CLIO. pp. 63-64. ISBN 978-0-313-34989-8

Bibliografia[editar | editar còdic]

  • Dalley, Stephanie. Myths from Mesopotamia
  • H. W. Haussig, Wörterbuch der Mythologie, I, Götter und Mythem im Vorderen Orient, Stuttgart, 1965, 40-41