Llínea 1: |
Llínea 1: |
| {{Infobox escritor | | {{Infobox escritor |
| | nom = María Concepción Alós Domingo | | | nom = María Concepción Alós Domingo |
− | | image = | + | | image = Concepdom.jpg |
− | | grandària = | + | | grandària = 200px |
| | descripció = | | | descripció = |
| | seudònim = | | | seudònim = |
Llínea 38: |
Llínea 38: |
| Part de la seua infància va transcórrer en [[Castelló de la Plana]], en l'actual [[Comunitat Valenciana]], en el sí d'una família obrera republicana. Pels bombardejos de les forces nacionalistes durant la [[Guerra Civil espanyola|Guerra Civil]] la família es va traslladar a [[Lorca]], [[Múrcia]]. Dita fugida i la tornada al final de la guerra són el tema central de la seua novela titulada ''El caballo rojo''. | | Part de la seua infància va transcórrer en [[Castelló de la Plana]], en l'actual [[Comunitat Valenciana]], en el sí d'una família obrera republicana. Pels bombardejos de les forces nacionalistes durant la [[Guerra Civil espanyola|Guerra Civil]] la família es va traslladar a [[Lorca]], [[Múrcia]]. Dita fugida i la tornada al final de la guerra són el tema central de la seua novela titulada ''El caballo rojo''. |
| | | |
− | Fon l'esposa i difussora de l'obra de l'escritor, periodiste i crític lliterari espanyol [[Baltasar Porcel]], de qui va traduir part de la seua obra del català al castellà. Es varen conéixer mentres Porcel treballava com tipògraf en el diari [[Franquisme|franquiste]] mallorquí ''Baleares'', propietat del primer espós de Concha Alós. Anys despuix, abdós escritors també es varen divorciar. | + | Fon l'esposa i difussora de l'obra de l'escritor, periodiste i crític lliterari espanyol [[Baltasar Porcel]], de qui va traduir part de la seua obra del català al castellà. Es varen conéixer mentres Porcel treballava com a tipògraf en el diari [[Franquisme|franquiste]] mallorquí ''Baleares'', propietat del primer espós de Concha Alós. Anys despuix, abdós escritors també es varen divorciar. |
| + | |
| + | == Estil == |
| | | |
| La seua obra es va emmarcar dins del realisme i del testimoni social. Va tractar en un llenguage directe temes poc habituals en la lliteratura espanyola de llavors, com el sexe, l'homosexualitat i la prostitució. Degut ad això, tingué inconvenients en la censura franquista, encara aixina vàries de les seues obres foren èxits de venda en els anys 60 i 70. | | La seua obra es va emmarcar dins del realisme i del testimoni social. Va tractar en un llenguage directe temes poc habituals en la lliteratura espanyola de llavors, com el sexe, l'homosexualitat i la prostitució. Degut ad això, tingué inconvenients en la censura franquista, encara aixina vàries de les seues obres foren èxits de venda en els anys 60 i 70. |
Llínea 44: |
Llínea 46: |
| ==Premis== | | ==Premis== |
| | | |
− | Va rebre el premi Seleccions de la Llengua Espanyola de l'editorial [[Plaça i Janés]] per ''Los Enanos'' en l'any [[1962]] i el [[Premis Planeta|Premi Planeta]] en [[1964]] per ''Las Hogueras''. | + | Va rebre el premi Seleccions de la Llengua Espanyola de l'editorial [[Plaza y Janés]] per ''Los Enanos'' en l'any [[1962]] i el [[Premis Planeta|Premi Planeta]] en [[1964]] per ''Las Hogueras''. |
| | | |
| ==Obres== | | ==Obres== |