Llínea 1:
Llínea 1:
−
L''''alqueria de Falcó''' és un conjunt arquitectònic del [[sigle XVII]] situat en el camí de Moncada dins del terme de la ciutat de [[Valéncia]], pròxima a l'[[alqueria del Pi]], en el [[barri de Torrefiel]]. Constitueix un eixemple del classicisme dins de l'arquitectura rural valenciana.
+
[[File:Alqueria de Falcó, València.JPG|thumb|Alqueria de Falcó, Valéncia]]
−
L'alqueria conta en dos parts habitables, la casa senyorial i la de l'administrador de la finca; el resto d'estancies són corrals i patis. L'edifici es presenta com un volum potent i de grans masses, destacant la manera de construir els diferents cossos, l'estabilitat formal de la coberta, la torre i la porta d'accés (en una inscripció que data l'edifici en l'any [[1698]]), ademés té una decoració d'inspiració herreriana, pero també típica valenciana, els mateixos elements decoratius s'utilisen en el pont del Real. En l'any [[2007]], pel seu estat d'abandono, l'alqueria va sofrir un incendi.
+
L''''alqueria de Falcó''' és un conjunt arquitectònic del [[sigle XVII]] situat en el camí de Moncada dins del terme de la ciutat de [[Valéncia]], en la [[pedania]] de [[Poble Nou]], pròxima a l'[[Alqueria del Pi (Poble Nou )|alqueria del Pi]], en el [[Torrefiel|barri de Torrefiel]]. Constituix un eixemple del classicisme dins de l'arquitectura rural valenciana.
+
+
L'alqueria conta en dos parts habitables, la casa senyorial i la de l'administrador de la finca; el resto d'estàncies són corrals i patis. L'edifici es presenta com un volum potent i de grans masses, destacant la manera de construir els diferents cossos, l'estabilitat formal de la coberta, la torre i la porta d'accés (en una inscripció que data l'edifici en l'any [[1698]]), ademés té una decoració d'inspiració herreriana, pero també típica valenciana, els mateixos elements decoratius s'utilisen en el [[pont del Real]]. En l'any [[2007]], pel seu estat d'abandono, l'alqueria va sofrir un incendi.
[[Categoria:Arquitectura]]
[[Categoria:Arquitectura]]
+
[[Categoria:Arquitectura valenciana]]
+
[[Categoria:Alqueries]]