Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
133 bytes afegits ,  16:16 29 set 2023
sense resum d'edició
Llínea 1: Llínea 1:  
[[Archiu:Bonaire in its region.svg|300px|thumb|Localisació de Bonaire en la seua regió]]
 
[[Archiu:Bonaire in its region.svg|300px|thumb|Localisació de Bonaire en la seua regió]]
L'illa de '''Bonaire''' (en [[neerlandés]], ''Bonaire''; en [[papiamento]], ''Boneiru'')​ és un municipi especial, part integral dels [[Països Baixos]] i membre dels països i territoris d'ultramar de l'[[Unió Europea]] (RUUE), ubicat en la regió septentrional d'[[Amèrica del Sur]]. S'ubica dins del grup d'Illes de Sotavent, pertanyent a les [[Antilles Menors]], esta just en el sur de la [[mar Carip]] i front a la costa occidental de l'estat Falcón​, ú dels vintitrés estats de [[Veneçola]].​ En les illes de [[Curaçao]] i [[Aruba]] a l'oest i l'archipèlec Les Aus​ i Los Roques a l'est, abdós en territori [[Veneçuela|veneçolà]].​
+
L'illa de '''Bonaire''' (en [[neerlandés]], ''Bonaire''; en [[papiamento]], ''Boneiru'')​ és un municipi especial, part integral dels [[Països Baixos]] i membre dels països i territoris d'ultramar de l'[[Unió Europea]] (RUUE), ubicat en la regió septentrional d'[[Amèrica del Sur]].
 +
 
 +
Junt en [[Curaçao]] i [[Aruba]] forma les denominades [[illes ABC]], pertanyents als [[Paisos Baixos]]. S'ubica dins del grup d'Illes de Sotavent, pertanyent a les [[Antilles Menors]], esta just en el sur de la [[mar Carip]] i front a la costa occidental de l'estat Falcón​, ú dels vintitrés estats de [[Veneçola]].​ En les illes de [[Curaçao]] i [[Aruba]] a l'oest i l'archipèlec Les Aus​ i Los Roques a l'est, abdós en territori [[Veneçuela|veneçolà]].​
    
Té 288 km² de superfície. La seua capital és [[Kralendijk]],​ que es troba situada en la costa centre-occidental de l'illa.
 
Té 288 km² de superfície. La seua capital és [[Kralendijk]],​ que es troba situada en la costa centre-occidental de l'illa.
    
== Toponímia ==
 
== Toponímia ==
El nom «Bonaire» sembla ser d'orige [[Espanya|espanyol]], sent bon una possible grafia antiga de bon (bon aire).​  
+
El nom «Bonaire» sembla ser d'orige [[Espanya|espanyol]], sent bon una possible grafia antiga del terme [[castellà]] ''buen'' (bon aire).​  
    
== Enllaços externs ==
 
== Enllaços externs ==

Menú de navegació