Anar al contingut

Diferència entre les revisions de "El resorgiment de les ciències religioses"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Sense resum d'edició
Sense resum d'edició
 
(No es mostra una edició intermija d'un usuari)
Llínea 1: Llínea 1:
[[File:Ihya 'Ulumuddin jilid 1 Imam Khairul Annas.JPG|197px|right]]
[[File:Ihya 'Ulumuddin jilid 1 Imam Khairul Annas.JPG|197px|right]]
'''El resorgiment de les ciències religioses'''; en àrap, احياء علوم الدين‎‎) és un llibre del sigle XI, escrit pel teòlec persa [[Abū Ḥāmid Muḥammad ibn Muḥammad al-Ghazali]].​ El llibre va ser escrit en àrap i està basat en l'experiència religiosa personal de l'autor. És considerada com una de les seues principals obres, i també com una introducció clàssica per al camí del piadós musulmà cap a [[Deu]].​ Originalment comprén més de 40 volums, en els quals aborda els principis i pràctiques de l'[[islam]] i demostra cóm estos poden ser la base d'una vida religiosa reflexiva, mantenint aixina els nivells més alts del [[sufisme]]. Alguns consideren erròneament que el llibre Kimiyā al-Sa'ādat (L'alquímia de la felicitat) és una reescritura d'esta obra. Kimyā al-Sa'ādat és més breu que esta, pero Ghazali va dir que ell va escriure ''El resorgiment de les ciències religioses'' per a reflectir la naturalea del segon, aixina com atres escrits teològics.
'''El resorgiment de les ciències religioses'''; en [[àrap]], احياء علوم الدين‎‎) és un llibre del [[sigle XI]], escrit pel teòlec persa [[Al-Ghazali|Abū Ḥāmid Muḥammad ibn Muḥammad al-Ghazali]].​ El llibre va ser escrit en àrap i està basat en l'experiència religiosa personal de l'autor. És considerada com una de les seues principals obres, i també com una introducció clàssica per al camí del piadós musulmà cap a [[Deu]].​ Originalment comprén més de 40 volums, en els quals aborda els principis i pràctiques de l'[[islam]] i demostra cóm estos poden ser la base d'una vida religiosa reflexiva, mantenint aixina els nivells més alts del [[sufisme]]. Alguns consideren erròneament que el llibre Kimiyā al-Sa'ādat (L'alquímia de la felicitat) és una reescritura d'esta obra. Kimyā al-Sa'ādat és més breu que esta, pero Ghazali va dir que ell va escriure ''El resorgiment de les ciències religioses'' per a reflectir la naturalea del segon, aixina com atres escrits teològics.


[[Categoria:Sufisme]]
[[Categoria:Sufisme]]

Última revisió del 08:17 31 gin 2022

Archiu:Ihya 'Ulumuddin jilid 1 Imam Khairul Annas.JPG

El resorgiment de les ciències religioses; en àrap, احياء علوم الدين‎‎) és un llibre del sigle XI, escrit pel teòlec persa Abū Ḥāmid Muḥammad ibn Muḥammad al-Ghazali.​ El llibre va ser escrit en àrap i està basat en l'experiència religiosa personal de l'autor. És considerada com una de les seues principals obres, i també com una introducció clàssica per al camí del piadós musulmà cap a Deu.​ Originalment comprén més de 40 volums, en els quals aborda els principis i pràctiques de l'islam i demostra cóm estos poden ser la base d'una vida religiosa reflexiva, mantenint aixina els nivells més alts del sufisme. Alguns consideren erròneament que el llibre Kimiyā al-Sa'ādat (L'alquímia de la felicitat) és una reescritura d'esta obra. Kimyā al-Sa'ādat és més breu que esta, pero Ghazali va dir que ell va escriure El resorgiment de les ciències religioses per a reflectir la naturalea del segon, aixina com atres escrits teològics.