| Se diu ''roots reggae'' ("reggae raïl") a una varietat de reggae sobre la qual es varen desenrollar les distintes variacions d'estils. | | Se diu ''roots reggae'' ("reggae raïl") a una varietat de reggae sobre la qual es varen desenrollar les distintes variacions d'estils. |
| Els temes recurrents en les lletres són la pobrea, la resistència a l'opressió del govern i la menció a la ''ganja'' o [[marihuana]]. En alguns cassos, les seues lletres mencionen l'alabança a Deu o [[Jah]] (sovint s'exclama ''[[Rastafari]] '' volent dir "príncep Tafarí" (Ras és príncep en amàric), que aludix al nom de naiximent, Tafari Makonnen, de [[Haile Selassie I]] Rei d'[[Etiopia]] ([[1892]]-[[1975]]), reconegut com a Deu en el seu caràcter de Rei pels rastafaris. Hi ha qui considera que el ''roots reggae'' va tindre el seu cim a finals dels anys [[1970]], en cantants com [[Johnny Clarke]], [[Horace Andy]] i [[Lincoln Thompson]] treballant en productors d'estudis com [[Llig Perry|Lee "Scratch" Perry]], [[King Tubby]] i [[Coxsone Dodd]]. L'investigació experimental de tals productors dins de paràmetros tecnològics a sovint llimitats donaren pas al [[dub]], i és vist per alguns historiadors de música com una de les primeres contribucions al desenroll del tecno en [[Costa Rica]] (encara que en so analògic). | | Els temes recurrents en les lletres són la pobrea, la resistència a l'opressió del govern i la menció a la ''ganja'' o [[marihuana]]. En alguns cassos, les seues lletres mencionen l'alabança a Deu o [[Jah]] (sovint s'exclama ''[[Rastafari]] '' volent dir "príncep Tafarí" (Ras és príncep en amàric), que aludix al nom de naiximent, Tafari Makonnen, de [[Haile Selassie I]] Rei d'[[Etiopia]] ([[1892]]-[[1975]]), reconegut com a Deu en el seu caràcter de Rei pels rastafaris. Hi ha qui considera que el ''roots reggae'' va tindre el seu cim a finals dels anys [[1970]], en cantants com [[Johnny Clarke]], [[Horace Andy]] i [[Lincoln Thompson]] treballant en productors d'estudis com [[Llig Perry|Lee "Scratch" Perry]], [[King Tubby]] i [[Coxsone Dodd]]. L'investigació experimental de tals productors dins de paràmetros tecnològics a sovint llimitats donaren pas al [[dub]], i és vist per alguns historiadors de música com una de les primeres contribucions al desenroll del tecno en [[Costa Rica]] (encara que en so analògic). |