Diferència entre les revisions de "TV3"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia lliure en valencià
Saltar a: navegació, buscar
m
m (Crítiques)
 
Llínea 7: Llínea 7:
 
S'ha acusat a TV3 d'adoctrinar als chiquets,<ref>[http://www.abc.es/play/television/noticias/abci-independecia-adoctrinamiento-explica-ninos-como-referendum-201710051040_noticia.html «De la independencia al adoctrinamiento: así «explica» TV3 a los niños cómo fue el referéndum»]. ''ABC''</ref><ref name=Van>[http://www.lavanguardia.com/television/20171005/431806405325/tv3-informativo-ninos-criticas-1o-referendum-video.html «Críticas a TV3 por su informativo infantil del 1-O»]. ''La Vanguardia''</ref> de ser un orgue de propaganda de l'independentisme,<ref>[http://www.abc.es/espana/abci-monde-acusa-bombardear-propaganda-independentista-simplista-y-mentirosa-201710231509_noticia.html «Le Monde» acusa a TV3 de «bombardear con una propaganda independentista, simplista y mentirosa»]. ''ABC''</ref> de manipular l'informació<ref name=Van/> i de falta d'objectivitat en l'àmbit dels informatius, degut a que la cadena favorix el [[Nacionalisme català|nacionalisme]] i l'[[independentisme català]],<ref name=periodistadigital>[http://www.periodistadigital.com/cataluna/barcelona/2011/10/28/la-directora-de-tv3-defiende-que-esta-cadena-sea-un-instrumento-politico-al-servicio-del-nacionalismo.shtml «La directora de TV3 defiende que esta cadena sea un instrumento político al servicio del nacionalismo»]. ''Periodista Digital''</ref><ref name=eldiario>[http://www.eldiario.es/catalunya/sindicato-periodistas-propagandistica-TV3-Diada_0_301319929.html «El sindicato de periodistas alerta de falta de neutralidad en TV3 ante la Diada»]. ''eldiario.es''</ref><ref name=Voz>[http://www.vozpopuli.com/medios/TV3-Cataluna-Libertad_de_expresion_0_658134201.html «La parcialidad de TV3 retratada por 'WSJ': "Es peor que la televisión soviética"»]. ''Vozpópuli''</ref> sent comparada en l'antiga televisió de l'[[Unió Soviètica]] i en ''[[Cubavisión]]''.<ref name=Voz/>
 
S'ha acusat a TV3 d'adoctrinar als chiquets,<ref>[http://www.abc.es/play/television/noticias/abci-independecia-adoctrinamiento-explica-ninos-como-referendum-201710051040_noticia.html «De la independencia al adoctrinamiento: así «explica» TV3 a los niños cómo fue el referéndum»]. ''ABC''</ref><ref name=Van>[http://www.lavanguardia.com/television/20171005/431806405325/tv3-informativo-ninos-criticas-1o-referendum-video.html «Críticas a TV3 por su informativo infantil del 1-O»]. ''La Vanguardia''</ref> de ser un orgue de propaganda de l'independentisme,<ref>[http://www.abc.es/espana/abci-monde-acusa-bombardear-propaganda-independentista-simplista-y-mentirosa-201710231509_noticia.html «Le Monde» acusa a TV3 de «bombardear con una propaganda independentista, simplista y mentirosa»]. ''ABC''</ref> de manipular l'informació<ref name=Van/> i de falta d'objectivitat en l'àmbit dels informatius, degut a que la cadena favorix el [[Nacionalisme català|nacionalisme]] i l'[[independentisme català]],<ref name=periodistadigital>[http://www.periodistadigital.com/cataluna/barcelona/2011/10/28/la-directora-de-tv3-defiende-que-esta-cadena-sea-un-instrumento-politico-al-servicio-del-nacionalismo.shtml «La directora de TV3 defiende que esta cadena sea un instrumento político al servicio del nacionalismo»]. ''Periodista Digital''</ref><ref name=eldiario>[http://www.eldiario.es/catalunya/sindicato-periodistas-propagandistica-TV3-Diada_0_301319929.html «El sindicato de periodistas alerta de falta de neutralidad en TV3 ante la Diada»]. ''eldiario.es''</ref><ref name=Voz>[http://www.vozpopuli.com/medios/TV3-Cataluna-Libertad_de_expresion_0_658134201.html «La parcialidad de TV3 retratada por 'WSJ': "Es peor que la televisión soviética"»]. ''Vozpópuli''</ref> sent comparada en l'antiga televisió de l'[[Unió Soviètica]] i en ''[[Cubavisión]]''.<ref name=Voz/>
  
Ademés, els sindicats de periodistes han denunciat els coneguts com a "blocs electorals" imposts per la Junta Electoral; són espais de propaganda dels partits polítics i, segons el Consell d'Informatius de cadenes públiques com TV3, TVE i BTV (Barcelona Televisió), no complixen els principis d'imparcialitat, pluralisme i neutralitat, per això en cada campanya electoral, els espectadors poden observar com els periodistes porten colocada una chapa en la que posa "Fora Blocs" (fora els blocs electorals).<ref name=periodistadigital/><ref name=eldiario/>
+
Ademés, els sindicats de periodistes han denunciat els coneguts com a "blocs electorals" imposts per la Junta Electoral; són espais de propaganda dels partits polítics i, segons el Consell d'Informatius de cadenes públiques com TV3, TVE i BTV (Barcelona Televisió), no complixen els principis d'imparcialitat, pluralisme i neutralitat, per això en cada campanya electoral, els espectadors poden observar com els periodistes porten colocada una chapa en la que posa "Fora Blocs" (en [[valencià]], ''fòra blocs'', abreviació de "fòra els blocs electorals").<ref name=periodistadigital/><ref name=eldiario/>
  
 
== Referències ==
 
== Referències ==

Última revisió del 13:06 29 jul 2019

Logo de TV3

TV3 és un canal de televisió de Catalunya (Espanya). Se tracta del principal canal de Televisió de Catalunya, part de la radiodifusora pública Corporació Catalana de Mijos Audiovisuals (en català, Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals). És el segon canal autonòmic instaurat en Espanya despuix d'ETB 1 d'Euskal Telebista, i el primer en emetre tota la seua programació exclusivament en català.

Fon emesa illegalment en la Comunitat Valenciana per part de l'associació pancatalanista Acció Cultural del País Valencià.[1]

Crítiques[editar]

S'ha acusat a TV3 d'adoctrinar als chiquets,[2][3] de ser un orgue de propaganda de l'independentisme,[4] de manipular l'informació[3] i de falta d'objectivitat en l'àmbit dels informatius, degut a que la cadena favorix el nacionalisme i l'independentisme català,[5][6][7] sent comparada en l'antiga televisió de l'Unió Soviètica i en Cubavisión.[7]

Ademés, els sindicats de periodistes han denunciat els coneguts com a "blocs electorals" imposts per la Junta Electoral; són espais de propaganda dels partits polítics i, segons el Consell d'Informatius de cadenes públiques com TV3, TVE i BTV (Barcelona Televisió), no complixen els principis d'imparcialitat, pluralisme i neutralitat, per això en cada campanya electoral, els espectadors poden observar com els periodistes porten colocada una chapa en la que posa "Fora Blocs" (en valencià, fòra blocs, abreviació de "fòra els blocs electorals").[5][6]

Referències[editar]