Edició de «Iglésia de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 261: Llínea 261:
 
Els negres han estat sempre benvenguts a l'Iglésia i [[Joseph Smith]] ([[1805]]-[[1844]]), va ordenar sacerdots negres<ref>[http://www.blacklds.org/abel Elijah Abel]</ref> i va lluitar contra l'esclavitut com un candidat a president dels Estats Units. Smith va sostindre la credença comuna en el moment en que els negres eren els malaïts descendents de Caín. Despuix de la seua mort, la doctrina de l'iglésia ensenya que si els negres podien ser batejats, no podien, per tant, ser ordenat sacerdot i despuix entrar al temple. Segons [[Brigham Young]], el seu successor, la discriminació era la intenció de Deu.<ref>Brigham Young, Journal of Discourses, vol. 7, pages 290 -291</ref> En [[1852]], va declarar: "ells no reben les bendicions del sacerdoci abans dels atres descendents d'Adam ha rebut les promeses i estem encantats en bendicions del sacerdoci ... si ho féssim, el sacerdot seria remogut de l'Iglésia i el Regne de Deu ... l'iglésia aniria a la seua destrucció".<ref>{{Cita|Le Seigneur a dit à [[Caïn]] qu’il ne recevrait pas les bénédictions de la prêtrise ainsi que sa descendance avant que le dernier de la postérité d’Abel n’ait reçu la prêtrise, pas avant la rédemption de la terre… supposez que nous leur demandions de venir ici et que nous leur disions qu’il est légitime de mélanger notre postérité avec la race de [[Caïn]], qu’ils puissent venir avec nous pour partager toutes les bénédictions que Dieu nous a données. Ce jour-là et à l’heure où nous ferions cela, la prêtrise serait retirée de l’Église et du Royaume de Dieu… l’Église irait à sa destruction… et nous recevrions la malédiction qui a été placée sur la postérité de [[Caïn]].|Brigham Young, ''Brigham Young's adresses'', Church Historical Dept., 5 février 1852}}</ref> Esta política ha suscitat moltes crítiques durant el [[sigle XX]], sobretot moviment de drets civils als [[Estats Units]], sino també dels intelectuals i acadèmics (de vegades els mormons mateixos). L'actitut de l'Iglésia anvers les atres cultures i gent de color, que havia estat compartida per la majoria dels nort-americans blancs, va començar a aparéixer racista i neocolonial. L'Iglésia va ser objecte de fortes reaccions, degut a la seua posició sobre la qüestió dels negres i els indis.
 
Els negres han estat sempre benvenguts a l'Iglésia i [[Joseph Smith]] ([[1805]]-[[1844]]), va ordenar sacerdots negres<ref>[http://www.blacklds.org/abel Elijah Abel]</ref> i va lluitar contra l'esclavitut com un candidat a president dels Estats Units. Smith va sostindre la credença comuna en el moment en que els negres eren els malaïts descendents de Caín. Despuix de la seua mort, la doctrina de l'iglésia ensenya que si els negres podien ser batejats, no podien, per tant, ser ordenat sacerdot i despuix entrar al temple. Segons [[Brigham Young]], el seu successor, la discriminació era la intenció de Deu.<ref>Brigham Young, Journal of Discourses, vol. 7, pages 290 -291</ref> En [[1852]], va declarar: "ells no reben les bendicions del sacerdoci abans dels atres descendents d'Adam ha rebut les promeses i estem encantats en bendicions del sacerdoci ... si ho féssim, el sacerdot seria remogut de l'Iglésia i el Regne de Deu ... l'iglésia aniria a la seua destrucció".<ref>{{Cita|Le Seigneur a dit à [[Caïn]] qu’il ne recevrait pas les bénédictions de la prêtrise ainsi que sa descendance avant que le dernier de la postérité d’Abel n’ait reçu la prêtrise, pas avant la rédemption de la terre… supposez que nous leur demandions de venir ici et que nous leur disions qu’il est légitime de mélanger notre postérité avec la race de [[Caïn]], qu’ils puissent venir avec nous pour partager toutes les bénédictions que Dieu nous a données. Ce jour-là et à l’heure où nous ferions cela, la prêtrise serait retirée de l’Église et du Royaume de Dieu… l’Église irait à sa destruction… et nous recevrions la malédiction qui a été placée sur la postérité de [[Caïn]].|Brigham Young, ''Brigham Young's adresses'', Church Historical Dept., 5 février 1852}}</ref> Esta política ha suscitat moltes crítiques durant el [[sigle XX]], sobretot moviment de drets civils als [[Estats Units]], sino també dels intelectuals i acadèmics (de vegades els mormons mateixos). L'actitut de l'Iglésia anvers les atres cultures i gent de color, que havia estat compartida per la majoria dels nort-americans blancs, va començar a aparéixer racista i neocolonial. L'Iglésia va ser objecte de fortes reaccions, degut a la seua posició sobre la qüestió dels negres i els indis.
  
En [[1955]], l'Iglésia va començar a ordenar als melanesis negres per al sacerdoci. A finals de [[1960]], l'iglésia va créixer al [[Brasil]], el [[Carip]] i [[Àfrica]]. En el cas d'[[Àfrica]] i el Carip, l'Iglésia encara no havia començat la seua tasca missionera a gran escala en la majoria dels estats. Els grups grans a [[Ghana]] i [[Nigèria]] han volgut unir-se a l'iglésia i membres de l'iglésia molts eren els brasilers d'ascendència africana. En juny 8, [[1978]], Spencer W. Kimball, president 12 de l'Iglésia, posar fi a la política de discriminació per mig l'emissió d'una declaració. En [[1981]], l'Iglésia va publicar una nova edició del [[Llibre del Mormó]], que es va reprendre la publicació el [[1840]] baix la supervisió de Joseph Smith. Llavors va canviar el pas dient que els lamanites (considerat pels mormons com els indis) que "es convertixen en blanc i agradable" despuix d'acceptar l'Evangeli de [[Jesucrist]]. En la nova edició, que es va incorporar el [[1840]], el terme utilisat és ''pur'' en este passage (i no ''blanc''), que definix l'espiritualitat termine en lloc de color de la pell. Hui dia, els membres negres de l'Iglésia són numerosos i moltes congregacions són predominantment negres.
+
En [[1955]], l'Iglésia va començar a ordenar als melanesis negres per al sacerdoci. A finals de [[1960]], l'iglésia va créixer al [[Brasil]], el [[Carib]] i [[Àfrica]]. En el cas d'[[Àfrica]] i el Carib, l'Iglésia encara no havia començat la seua tasca missionera a gran escala en la majoria dels estats. Els grups grans a [[Ghana]] i [[Nigèria]] han volgut unir-se a l'iglésia i membres de l'iglésia molts eren els brasilers d'ascendència africana. En juny 8, [[1978]], Spencer W. Kimball, president 12 de l'Iglésia, posar fi a la política de discriminació per mig l'emissió d'una declaració. En [[1981]], l'Iglésia va publicar una nova edició del [[Llibre del Mormó]], que es va reprendre la publicació el [[1840]] baix la supervisió de Joseph Smith. Llavors va canviar el pas dient que els lamanites (considerat pels mormons com els indis) que "es convertixen en blanc i agradable" despuix d'acceptar l'Evangeli de [[Jesucrist]]. En la nova edició, que es va incorporar el [[1840]], el terme utilisat és ''pur'' en este passage (i no ''blanc''), que definix l'espiritualitat termine en lloc de color de la pell. Hui dia, els membres negres de l'Iglésia són numerosos i moltes congregacions són predominantment negres.
  
 
=== Mormonisme i les Primeres Nacions d'Amèrica ===
 
=== Mormonisme i les Primeres Nacions d'Amèrica ===

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!